Jag söker bra böcker där man får lära sig den grundläggande utbildningen för dragning av el i fastigheter. Vad för böcker använder sig t.ex gymnasieeleverna sig av? Har ni några andra bra böcker att rekommendera mig?

Vad jag inte söker är folk som vill informera om vad jag får och inte får göra.

• Gilla
Magagreat
  • Laddar…
Kenny Lundbäck skrev:
Jag söker bra böcker där man får lära sig den grundläggande utbildningen för dragning av el i fastigheter. Vad för böcker använder sig t.ex gymnasieeleverna sig av? Har ni några andra bra böcker att rekommendera mig?

Vad jag inte söker är folk som vill informera om vad jag får och inte får göra.
Installationsboken hette Elinstallatören om jag minns rätt.

Edit: eller blandar jag ihop den med tidningen vi får utskickad hela tiden?:D

• Gilla
Olgin
  • Laddar…
Frågan har varit uppe några ggr tidigare och jag tycks minnas att det inte fans någon riktigt bra "gds bok", sök på forumet så kanske du hittar dom g:a trådarna.

useless skrev:
Frågar du ellobbyn så får du säkert inte läsa såna böcker... :rolleyes:

Nån av dom här kanske?
[länk]
Tror inte de där böcker är så bra om man vill t.ex lära sig hur en eldosa ska placeras, eller hur kablarna ska skarvas på korrekta sätt eller liknande saker. Elbasen har jag redan, den visar upp vilka regler som gäller men inget av de praktiska och det är just den biten jag är intresserad av att lära mig mer om.

elmont skrev:
Frågan har varit uppe några ggr tidigare och jag tycks minnas att det inte fans någon riktigt bra "gds bok", sök på forumet så kanske du hittar dom g:a trådarna.
Har tyvärr inte hittat något i de trådarna.

P
Finns en ganska bra bok som jag läste när jag gick elutbildningen dock ingen GDS bok utan det är därför man går el utbildningen och har praktik på företag för att lära sig el yrket.

Vad heter den då?

tommib
Finns det inte en bok som heter handbok yrkesmannaskap?

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Elinstallation Yrkesmannaskap består av delarna; Faktabok och Montörshandbok.
Tyvärr så är pedagogiken, enligt mitt förmenande, lindrigt sagt bristfällig. Praktiska råd, föreskrifter, arbetsgång, kundbemötande, ritningsläsning o s v blandas i en salig röra utan någon röd tråd eller distinkt skillnad böckerna emellan.

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.