Har varit och köpt en eldriven Batteridriven fogspruta från B&D fungerde bra men det tog lite lång tid om det var kallt har en tryckluft driven från jula den från B&D fungerar när man ska lägga kitt runt fönstrena när man inte är så duktig på att kitta fönster
Har haft B&D sprutan, vilket sk-t! Man måste ju hålla mot hela tiden med avtryckaren, man blir ju så trött i handen. Sen orkar den inte riktigt ändå så man får "pumpa" för hand... Det va iofs silikon och inte kitt, kitt kanske den fungerar bättre till. Min ligger nu på Sitas depå....
Jag använder sådana här sprutor i olika former dagligen i mitt arbete. Milwaukees batteridrivna spruta är den bästa jag använt. Den enda som jag sett som man justerar hastigheten med avtryckaren. Tyvär så har dom ändrat det här på dom nya modellerna där man ställer hastigheten med ett reglage som man kommer åt med tummen när man använder den. Dyr men bra. Panasonics sprutor är oxå mkt bra fast inte lika starka. Om man ska ha en tryckluftsspruta så ska man välja en som har en kolv som matar ut masan. Tar visserligen lite mera plats men man slipper få luftbubblor i fogen vilket brukar komma med dom som bara trycker med luft. Har inte ännu stött på en luftdriven spruta som har man kan reglera hastigheten på med avtryckaren. Men dom bättre varianter som jag använt har en inbyggd ventil som man kan justera hastigheten med. Brukar oftast sitta längst bak på sprutan.
Köpte en skil en gång, lämnade tillbaka den 30 minuter senare efter att det sa pang i den och började rassla så fort jag försökte med första patronen.
Sen köpte jag en beg dewalt, är inte helt förtjust i dewalts prylar egentligen. Men vad gäller sprutan kan jag väl säga så här, om det har torkat igen i spetsen, så trycker den ut fogmassan mellan botten och själva hylsan, det blir kladdigt som f-n när man sen tar loss hylsan.
Den är kanske lite meckig att hantera, släpper inte helt bra på trycket automatiskt och släpper alldeles för långt om man gör det manuellt. Men den trycker ut fogmassa för kung och fosterland, trög som stenhård
Rena drömmen när man kittar fönster t.ex. eller lägger andra långa tröga strängar.
Dags att väcka denna tråd till liv.
Jag har ett par Milwaukee m18-maskiner och därmed batteri och laddare så jag vill köpa deras fogpistol i samma serie, räcker alltså med en naken maskin. Verkar smått omöjligt att få tag på
Skruvdragare och andra modeller finns nakna men jag har inte hittat nån fogspruta i Sverige. Har någon tips på var det finns?
Har kollat med prishammaren, de svarade inte på min förfrågan om naken maskin. Den med batteri är ok pris på men tycker att det borde gå att få till utan batteri och laddare.
Den finns på homedepot men vet inte hur det fungerar med frakt och moms/tull. 199 dollar vad blir det i slutändan för mig om de ens skickar till Sverige?
Hur gick det, köpte du nån pistol?
Jag köpte en Milwaukee C18 nu och jäklar va nice den va.
Nu måste jag dock hitta en bra väska, gärna hårdplast från Milwaukee som den kan ligga i. Tips på det nån?
Hur gick det, köpte du nån pistol?
Jag köpte en Milwaukee C18 nu och jäklar va nice den va.
Nu måste jag dock hitta en bra väska, gärna hårdplast från Milwaukee som den kan ligga i. Tips på det nån?
[bild]
Jag fick tag på en Milwaukee också, dock modellen med ”korv-hållaren”. Inte för vanliga tuber. Jag har inte hittat nån som säljer den löst. Jag håller med om att den är grym, kraft i överflöd.