---AVSLUTAD---

Behöver trädgården lite omtanke efter vintern? Den här veckan har du chansen att vinna en batteridriven grensåg från STIHL.

STIHL GTA 26 batteridriven grensåg med batteri, laddare och förvaringsväska, idealisk för trädgårdsarbete och mindre sågjobb.

STIHL GTA 26 levereras i ett praktiskt paket med batteri och laddare och är smidig att arbeta med. Den är kraftfull nog för beskärning av träd och buskar och passar perfekt för mindre sågjobb i trädgården inför säsongen. 🌳

Vinstvärde: 2 090 kr

Så här tävlar du:
  1. Svara på tävlingsfrågan nedan
  2. Motivera varför just du ska vinna
Tävlingsfråga:
Upp till hur många snitt klarar grensågen på en laddning? Det rätta svaret hittar du här:
https://www.maskinklippet.se/skog/handsagar/stihl-gta-26-grensagspaket

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

En person med STIHL-handske beskär en trädgren med en orange STIHL GTA 26 batteridriven grensåg i trädgården.

Vinnaren presenteras fredagen den 6 mars.
—---------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Maskinklippet.
Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.
Stort tack till Maskinklippet som sponsrar denna tävling!

• En person använder en STIHL GTA 26 grensåg för att beskära en trädgren i en grön trädgård.
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Sussi11 och 5 till
  • Laddar…
1. Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt. Ca 25 min kontinuerlig körning.

2. Vi ska snart flytta till familjegården som har ett antal träd i varierande storlek, samliga med behov av beskärning, en batteridriven grensåg skulle göra detta arbete betydligt enklare.

Drifttid: Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt. Ca 25 min kontinuerlig körning.

Det är mycket smågrenar som växer innåt mot vägen. Denna skulle kunna ta dem enkelt.

hahalj
Svar: upp till 80 snitt vid kapning av grenar ca 4 cm

Motivering: vi har flera fullvuxna äppelträd på tomten och samtliga är i stort behov av beskärning då mängden vattenskott är enormt stor efter en större gallring av grenar i kronorna för några år sedan. Med ett Stihl GTA 26 grensågspaket kommer beskärningen gå galant. Det blir ett utmärkt komplement till min befintliga Stihl maskinpark.

1. Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt. Ca 25 min kontinuerlig körning

2. Vi har nyligen tagit över en trädgård från 1960 som behöver mycket kärlek. Det är många välvuxna buskar och träd där denna grensåg hade underlättat enormt!

1. Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt. Ca 25 min kontinuerlig körning

Jag behöver inte den men min fru hade blivit galet kär i den eftersom hon älskar att fyll trädgårdskärlet var fjortonde dag hela sommaren.

Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt.

Motivering: Vi har precis köpt vårt drömhus med en fantastisk uppvuxen trädgård som säljaren har lagt så mycket tid och kraft på! Säljaren har dock haft en tid sjukdom och inte kunnat ta hand om trädgården under några år. Knapert i kassan som det är efter ett husköp vore denna grensåg perfekt för oss att kunna sätta igång redan i vår med att återställa trädgården och ge den lite kärlek!

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Behöver trädgården lite omtanke efter vintern? Den här veckan har du chansen att vinna en batteridriven grensåg från STIHL.

[bild]

STIHL GTA 26 levereras i ett praktiskt paket med batteri och laddare och är smidig att arbeta med. Den är kraftfull nog för beskärning av träd och buskar och passar perfekt för mindre sågjobb i trädgården inför säsongen. 🌳

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:
Upp till hur många snitt klarar grensågen på en laddning? Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

[bild]

Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.
1. Upp till 80 snitt
2. Vi har relativt många fruktträd som ska beskäras på gården med denna hade arbetet blivit bra mycket lättare

K
Upp till 80 snitt på 4 cm tjocka grenar.

En STIHL GTA 26 skulle vara till stor hjälp för mig till kapning av grenar, då armar och händer inte är så starka numera

Den klarar upp till 80 snitt (under förutsättning att grenarna är ca 4cm tjocka). Driftstiden är ca 25 minuter.

Flera gånger årligen får jag agera klättrande arborist när träden vid stugan ska hållas efter. Att hänga i ett rep och få till kraften att dra sågen fram och tillbaka är svårt. Men för havsutsiktens skull behöver jobbet göras. Skulle klart underlättas med en sådan här pryl!

1: Den klarar av ca 80 snitt per laddning.
2: Köpte ett hus förra sommaren med ett "arkitekt" ritad trädgård som tyvärr har förfallit i skymundan då förra ägare till huset blivit okapabelt att ta hand om trädgården sista åren i huset. Nu behövs träden beskäras och buskar rensas. Ett sådan såg skulle underlätta oerhört mycket.

• En övervuxen trädgård vid ett hus med stora buskar och några träd som behöver beskäras och rensas.
1. Drifttid: Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt. Ca 25 min kontinuerlig körning.

2. Vi flyttade till vårt hus för snart ett år sedan. Förra ägaren gjorde så gott hon kunde i trädgården, men på grund av hennes höga ålder blev många buskar och träd kanske inte alltid helt omhändertagna de sista åren. Vi började beskära och kapa en del förra året, men kom inte särskilt långt med de verktyg vi har. Jag har sneglat på en grensåg länge och drömmen hade varit att snart kunna kapa gren efter gren med sti(h)l i år. Snön smälter äntligen och trädgårdssäsongen hägrar. Hjälp mig att slippa blåsor och rivsår när jag ger mig på växtligheten!

80 snitt vid kapning av grenar upp till 4cm.

En sån där hade vart toppen när man ska grenar av fällda träd som ska bli ved. Mycket gran på tomten så det är inte så tjocka grenar men väldig många. Man blir lite trött i armen av att göra den med stora motorsågen.

[bild]

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:
[länk]

[bild]

Vid kapning av grenar, ca 4 cm, upp till 80 snitt.

Vi ska ägna sommaren åt trädgården som blivit eftersatt under renoveringen. Plantera fler träd för att få lite skugga och få till odling. Vi kommer att behöva uppgradera trädgårdens verktyg 🌺💐🌳

[bild]

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:
[länk]

[bild]

Hej

Upp till 80 snitt om det är genar på 4 cm.

Jag har ett träd, tror det är en hägg, som varje år sätter en massa vattenskott. Det är alltid svårt att komma åt med grensxen och just nu är den dessutom trasig efter att jag klippte i nån stor gren när jag skulle hjälpa grannen förra året. Allt blir ju roligare med maskiner så - ja tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.