Byggahus.se
serdt skrev:
Har sovit nu och insåg att priset var utan laddare och batteri. :D Och med dessa halkade den ju upp rätt kraftig, så då kanske det är värt att lägga dom extra pengarna på någon av dewalt varianterna.

Lägg inte de pengarnna på dewalt!!! :eek:
Köp till batterierna & laddaren, Ryobi har en uppsjö av verktyg som passar till samma batterier.Allt ifrån ovan nämda spruta till trädgårdsmaskiner som trimmrar och kemsprutor. :)
Satsa på sikt ,på att köpa till deras paket med större batteri & laddare (2 pack) så har du en basuppsättning som du kommer ha glädje och användning av i många, många, år!
// Mixar´n :D
 
Ingen som provat; Fogspruta för tryckluft artikel; 017066 från Jula? Funderade på att ta en sist jag var på Jula men jag har så pass långt att åka att jag troligen skulle behålla den även om den var oduglig.
 
Den kan nog inte vara sämre än den från Harald Nyborg som jag beskrev mina erfarenheter av längre upp i tråden. Julas ser ändå lite annorlunda ut så det kanske finns hopp?

Det jag skulle vilja ha är en fogspruta där man mer eller mindre steglöst kan bestämma hur "hårt" man vill trycka på tuben.
 
Ja det är ju den funktionen man vill ha, på/av duger ju inte. Kändes som om den skulle kunna vara steglös, får se om jag chansar nästa gång. Dock antyder ju priset att det kanske blir en besvikelse.
 
Man kan alltid lämna tillbaka skiten. Visst, jag är normalt ingen förespråkare av billigt kinaskit men ibland passar jag på och pröva. Oftast är utfallet vad man kan förvänta sig men en del prisvärda prylar har det blivit.
 
Står ”Steglös frammatning” på hemsidan, så jag tror det blir ett testköp nästa gång.
Enda problemet är att jag har så pass långt till butiken att det känns olönsamt att åka bara för att lämna tillbaka den, vilket då istället lätt blir att man ”passar på” och köper något annat onödigt. ;)
 
Redigerat:
mmm, den tömmer en patron på 0,1s om piphålet är stort.......... (200l/min)
 
Kanske mer har med luftförbrukningen att göra? ;)
 
Jag har köpt julas kinesiska tryckluftfogspruta, använt den och lämnat tillbaka den. Mitt exemplar hade någon defekt i avtryckaren, vilket gjorde att den läckte en massa luft när man använde den. Kompressorn fick arbeta hårt. Det var det enda felet på min. Annars var det en väldigt smidig fogspruta som gav jämna strängar och inget läckage när man släppte avtryckaren. Bra maskin med dålig avtryckare kan man sammanfatta saken. Jag vet inte om min egentligen var defekt, men för mig var blåset i avtryckaren alltför irriterande.
 
phl skrev:
Kanske mer har med luftförbrukningen att göra? ;)
same difference.....
 
mattiasp skrev:
Jag har köpt julas kinesiska tryckluftfogspruta, använt den och lämnat tillbaka den. Mitt exemplar hade någon defekt i avtryckaren, vilket gjorde att den läckte en massa luft när man använde den. Kompressorn fick arbeta hårt. Det var det enda felet på min. Annars var det en väldigt smidig fogspruta som gav jämna strängar och inget läckage när man släppte avtryckaren. Bra maskin med dålig avtryckare kan man sammanfatta saken. Jag vet inte om min egentligen var defekt, men för mig var blåset i avtryckaren alltför irriterande.
Släpper den trycket på patronen efter man släpper att man släpper avtryckaren?
 
Ja, och det fungerar förträffligt. Maskinen är kostruerad så att man får samma tryck på insidan som utsidan av patronen. På så sätt blir det inga elastiska spänningar i patronväggen, och därigenom slipper man det läckage som mekaniska pistoler är drabbade av. Idén är genial, men illa utförd. Det finns ett fabrikat som heter Titgemeier (stavn?) som gör seriösa luftdrivna pistoler till bla fordonsindustrin. En sådan blir det nästa gång för mig.
 
mattiasp skrev:
De heter Titgemeyer:
[länk]
Ja google rätade namnet åt mig. ;)
Dockhittade jag inga priser, har du någon uppfattning om vad dom kostar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.