19 808 läst ·
199 svar
20k läst
199 svar
Boverket utreder ett bygglovsbefriat småhus - Sverigehuset
Det ger sken av att du är inblandad i detta dokument?M MetteKson skrev:Det är inte Nacka kommun som tagit fram broschyren det är Bygglovsaliansen. Mångakommunen använder den. Detta låter kanske främmande, men den är faktiskt framtagen för att underlätta (för handläggare och sökanden). Det exempel eftersom vissa har svårt att läsa lagtext och omsätta till verklighet.
Givetvis ska tjänstepersoner vara insatt i lagstiftningen och informera på bästa sätt, men jag anser inte de ska behöva stå skott för missnöjet med lagstiftningen i det stora hela. Det är något man får ta sig an på politisk nivå.
Det är 18 kommuner som tillsammans tolkar lagstiftningen på så vis att det ska finnas diskho till höger och sköljho till vänster???
Vad menar du med att tjänstepersoner inte ska behöva stå skott för missnöjet med lagstiftningen i det stora hela? Är det någon som påstår det?
Men är det inte mera standard konstruktion man är ute efter och sedan kan man pynta huset som man vill.BirgitS skrev:
När byggdes hus i exakt den storleken och med exakt det utseendet och var i landet?
Hört talas om skånelängor?
Den här stugan är från 1600-talet.
[bild]
[länk]
Det vore väl ändå mer att bevara traditioner att uppföra sådana än att uppföra en pastisch.
Det är ju en mycket traditionsbunden stil med parstuga och kammare.
Eller Härjedalsbondgården?
[bild]
[länk]
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Jo jag såg att det var länge sedan du skrev detta men frågan är ju lika aktuell så jag tänkte att jag skulle slippa hånas för att jag är sen på en fortsatt aktuell fråga.BirgitS skrev:
Ha en bra kväll
Klicka här för att svara