Kör på med din Bosch, du kommer inte märka någon skillnad när det gäller vikt. Och till större sliparbeten gäller en "riktig" slipmaskin t.ex. oscillerande.
Ibland är lite större beroende av större motor och starkare motor, dvs tyngre, och sedan kraftigare material i konstruktion, dvs tyngre.

snowjim skrev:
Har dock läst ett antal personer där motorn börjat brinna i deras Fein, har dock inte hittat några liknande problem för Bosch. MEN jag misstänker att Fein är ett klart större märke när det gäller denna typ av maskiner så de poster jag sett kanske ändå representerar en väldigt liten skala.

Jula säljer inte Fein vad jag kan se?
Vet att Jula hade dem för ett par månader sedan, tyckte det var skumt särskilt då deras priser verkade så låga. När jag googlade så dök denna länk upp https://www.jula.se/catalog/verktyg.../elektriska-multiverktyg/multiverktyg-029091/ men det verkar slut.

Har själv en Fein 350 som jag köpte för typ ett halvår. Är rätt nöjd med den, enda är väl att den inte är så jättebra för att slipa med. Funkar ju såklart att slipa också men en dedikerad slip är helt klart bättre. Har inte använt boschen så kan inte jämföra med den men det är bra att man kan använda Boschens tillbehör. Upptäckte det när jag fick en massa bi metall sågblad som var bosch(kanske lägger upp dem för försäljning här på forumet om någon är intresserad, nya i förpackningar).

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.