3 488 läst ·
60 svar
3k läst
60 svar
Bosch häll med inbyggd fläkt suger dåligt
Har svårt att fota utan att behöver tomma ett skår som sitter bakom. Men jag tror enkelt förklarat att vi använt en sån här (första bilden) för att koppla till fläktmodulen sen är den kopplad med en flexislang som i sin tur är kopplad med ventilationsrör som går ner i grunden och ut. Allt är tätt och fint och utblåset är bra ut från grunden men ändå så vill de inte suga ner matoset ….
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Mycket skitsnack om hällar med inbyggd fläkt av folk utan egen erfarenhet i tråden.
Jag har en häll med fläkt från Siemens som funkar jättebra. Ett 160 mm rör ner igrunden och sen ut.
Vad som är fel med din vet jag inte. Men om du kollar i elskåpet är det två stycken 16 A säkringar till hällen?
Jag har en häll med fläkt från Siemens som funkar jättebra. Ett 160 mm rör ner igrunden och sen ut.
Vad som är fel med din vet jag inte. Men om du kollar i elskåpet är det två stycken 16 A säkringar till hällen?
Kul att du är nöjd med din, jag var inte nöjd med min och lyckades faktiskt få den hävd pga detta. Skulle aldrig få för mig att köpa med fläkt i, men det är ju tur att man själv får välja. Vissa grejor måste fungera praktiskt först och främst. Hur ser det ut när du kokar vatten i en hög kastrull? En stekpanna utan kant är ju minimum....S sinuslinus skrev:Mycket skitsnack om hällar med inbyggd fläkt av folk utan egen erfarenhet i tråden.
[video]