FredrikR skrev:
Hittat combon billigare nånstans?
Inte vad jag vet men jag tycker det är alldeles för mycket pengar för den combon

Polos skrev:
Inte vad jag vet men jag tycker det är alldeles för mycket pengar för den combon
Vad tycker du är rimlig peng för denna kombo?

Testet klart ? Är det någon idé att lägga extra för nya sågen , är den värd några tusen extra

Jag är klar med alla mätningar på sågen nu. Tror jag. Kort sagt är svaret "det beror på" vissa saker är sämre på GCM 8 SDE än på GCM 8 S, och andra är bättre. SDE:n är inte den ultimata kap-/gersågenför alla användare. Jag skall börja skriva på genomgången under kommande vecka. Själv har jag ingen aning om vad sågarna kostar, och jag vill gärna sväva i okunnighet om detta tills texten är färdigskriven.

På en punkt var SDE:n så dålig att jag måste ifrågasätta om mätningen är korrekt. Jag måste mäta om dammupptagningsförmågan. I min första mätning var SDE:n helt kass, men det skall som sagt mätas om. Jag har en liten aning om vad som kan ha gått snett.

Edit: Ommätt. Fortfarande kass.

Redigerat:
Kollade videon du lagt upp på dammupptagningen. Det ser ju ut som om det är något som är trasigt på sågen. Det läcker ju överallt!

Det är inte något som sitter i vägen för utsuget?

Nej, det var ju inte meningen att ni skulle smygtitta på videomaterialet. Sågen testas i leveransutförande. Visst sitter det grejer i vägen, men så levererades sågen. Det skall tilläggas att jag har testat med merbau, vilket är ett träslag som dammar kopiöst.

Ops, aj då. Jag skyller på internet. Där verkar allt finnas som jag inte får titta på.

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.