Riktigt najs. Nu vill vi se att riktigt "doktorand" test :D

Det tror jag inte att du vill se. Ett doktorandtest skulle vara tafatt, teoretiskt och med svag koppling till hur det går till i verkligheten. Tro mig, jag träffar doktorander mycket ofta. De har i regel ingen aning om hur det går till i industrin. Så ej heller deras handledare, tillika professorer.

• Gilla
1337 och 2 till
  • Laddar…
Sant. Vill se ett test av en praktiker...

mattiasp skrev:
Det tror jag inte att du vill se. Ett doktorandtest skulle vara tafatt, teoretiskt och med svag koppling till hur det går till i verkligheten. Tro mig, jag träffar doktorander mycket ofta. De har i regel ingen aning om hur det går till i industrin. Så ej heller deras handledare, tillika professorer.
Som doktorand som till slut insåg förljugenheten och flydde, kan jag säga att detta stämmer till 100%.

haha, klipper in en historia från verkligheten, troligen inte doktorander utan trainees, men men...

Jag stod vid kaffemaskinen i ett av fikarummen på kontoret, I detta fikarumm finns det två diskhoar, nån meter ifrån varandra.

Bredvid mig stod 3 stycken typiska Trainees, det både syntes på deras klädsel och hördes på hur de pratade , 2 killar och en tjej.
Ni vet den sorten som nyss lämnade högskolan med alldeles utmärkta betyg och kan räkna på gravitationen på Mars eller på Bolivias BNP, men som har lite svårt med andra saker som vi tycker är rätt så självklara,
Alla tre skulle diska sina matlådor, och en efter annan konstaterade de att
”det verkar vara stopp i avloppet här så jag får diska i den här diskhon istället” ( den andra diskhon alltså)
INGEN av dem kom på tanken att man kanske skulle lyfta på diskproppen….

Som sagt, Bolivias Bruttonationalprodukt är enkel i jämförelse.

För att skapa lite balans i den här diskussionen måste jag påpeka att många doktorander disputerar till slut, söker sig till verkligheten och blir, efter en tids verklighetsskolning, mycket skickliga tillgångar som ofta har förmågan att sätta sig in i komplicerade problem och frågeställningar.

Vi kan tramsa vidare i den här tråden om ni vill. Den riktiga redogörelsen kommer att presenteras i en separat tråd. Nu kommer jag att vara ute på jobb under i stort sett hela oktober, och först därefter kommer jag att ha tid att ta tag i sågen.

Några smådetaljer om sågen först:

Det finns en verktygslös snabbkoppling av klingan som man kan välja att använda. Vid vissa lutningsvinklar kommer den att reducera sågens kapacitet i höjd något.

Bordets båda sidor kan dras ut någon decimeter åt sidorna pss som SJL-versionen. Även anhållet har delar som kan förskjutas, på båda sidorna.

Sågen har mjukstart, men saknar motorbroms. En miss enligt min uppfattning.

Vinkelväxeln gör att maskinen inte går direkt tyst. Jag skall kolla sedan om det fattas fett i växelhuset.

Beställde denna såg från toolab i veckan. Har i somras lånat min svärfars kgs 216+ som varit helt förträfflig när man kan luta sågen åt båda hållen.

Har väntat sen i somras på denna sågen då de ryktades om att Bosch skulle släppa en ny såg. Metabo i all ära men blå Bosch är nåt som tilltalar mig 😊

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag har använt den en del, och du kommer inte att bli besviken, om du har platsen för den. Den medlevererade klingan är fantastiskt bra.

mattiasp skrev:
Jag har använt den en del, och du kommer inte att bli besviken, om du har platsen för den. Den medlevererade klingan är fantastiskt bra.
Plats kommer jag nog ha för den. Ska inte stå på någon fast plats.
Var lite orolig för att den medlevererade klingan kanske skulle va dålig så beställde en extra klinga just ifall att 😊

Vad händer med testet ?
Är den nya värd extra pengar eller duger föregångaren ?

iwe skrev:
Vad tycker ni om detta paket pris?

[länk]
Dyrt

Polos skrev:
Dyrt
Hittat combon billigare nånstans?

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Fyra kronor billigare hos lindarn om jag räknat rätt ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.