B Bitterhetsakademin skrev:
Den så kallade Buffetindikatorn låg härom veckan på 217 procent (amerikanska aktier mot bnp).
Det är långt högre än under it-bubblan. Det heter iofs att det är nya tider nu och indexet är passe men det känns som läge för en nedgång inom kort.
Den är intressant, men frågan är vad den visar egentligen. Nashdaq är visserligen på relativt höga nivåer, men inget alarmerande. Nedgång, det kan det absolut bli, men kanske inte av det större slaget i närtid.

OMX bör enligt statistiken klättra uppåt en bit till innan resan söderut påbörjas. Som jag ser det är vi inne i en Bulltrend och den bör fortsätta ett tag till. (Sedan kan det komma tillfälliga nedställ på 10-15%, trots att börsen är i uppgångsfas)

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Upp 45 procent är väl helt okej? ("backat minus" = upp)
Dra ett bad joke för nån som fått se sin position halveras i värde e som å strö salt i såret. Nåt jag skulle passat mig för om man inte kände personen väl…

• Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
TRJBerg
D Daniel_Grebba skrev:
Den är intressant, men frågan är vad den visar egentligen. Nashdaq är visserligen på relativt höga nivåer, men inget alarmerande. Nedgång, det kan det absolut bli, men kanske inte av det större slaget i närtid.

OMX bör enligt statistiken klättra uppåt en bit till innan resan söderut påbörjas. Som jag ser det är vi inne i en Bulltrend och den bör fortsätta ett tag till. (Sedan kan det komma tillfälliga nedställ på 10-15%, trots att börsen är i uppgångsfas)
Relativt? Vad anser du är absolut höga nivåer? 600%?

TRJBerg TRJBerg skrev:
Relativt? Vad anser du är absolut höga nivåer? 600%?
Ser man till att Nasdaq går +12,9%/år, så är vi just nu på översidan av 12,9%/år-linjen, men utseendet är inte riktigt som vid tidigare optimistfaser (tex IT-boomen), men exakt hur högt... Ja, hur långt är ett snöre??

TRJBerg
D Daniel_Grebba skrev:
Ser man till att Nasdaq går +12,9%/år, så är vi just nu på översidan av 12,9%/år-linjen, men utseendet är inte riktigt som vid tidigare optimistfaser (tex IT-boomen), men exakt hur högt... Ja, hur långt är ett snöre??
Varför pratar du om 12,9% när det handlar om 217%?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.