Henningelvis Henningelvis skrev:
Det dyker alltid upp någon med den där typen av kommentarer. Det är bara att ignorera. Jag köpte sommarstugan med friskrivningsklausul. Dement ägare där brorsonen skötte försäljningen med fullmakt. Det fanns inga svar att få. Jag hittar ständigt galna saker som den gubben gjort med huset.
tack, ja det är trist med sådana dem ser sällan helheten och trycker ned andra i skorna. Huset och platsen är magiskt. Tar över räddningen av det huset känns lite som att även det gamla parets historia får leva vidare. Ibland finns det liksom inte mycket sparat från gamla par som bott hela sina liv på sådana gårdar.

kul med sommarstugan hoppas ni trivs där än :-) håller med hittat en massa udda hantverk i ladugården och garaget här också. finurliga kunde dem vara med råge iaf
 
mexitegel mexitegel skrev:
Elen behöver nog mer än ett schema.

När det ser ut så där utan att ens ha sett bakom locken så ringer alla varningsklockor.
tack då ber jag någon lyfta lock o titta sen
 
Hej!
Har tydligt noterat att du inte vill ha en massa spydiga kommentarer, men dock så är det så att elen och vattnet är en ej fackmannamässig utförd installation.

Med tanke på att ni antagligen använder el/vvs i betydligt större omfattning än de två personerna som bodde där tidigare så skulle jag ta in en elektriker som inte bara kollar igenom elen, utan ser till att den inte är farlig. Vart sitter huvudsäkringarna?
Det räcker inte med att det ser fint ut.
Farlig - Jordat/ojordat, fel mm2, med varmgång som följd i kablarna. osv.

VVS - Dito här, är det dimensionerat för flera är två personer? Kan två personer duscha varmt i följd?
Är det lämpligt installerat med tappkran för tömning av systemet ( och övertrycket).

Finns det någon dokumentation överhuvudtaget? Han som renoverade och sålde, går han att få tag i?
Kan någon granne veta något?

Skrivet med välvilja och väl mött!
Trevlig kväll!
 
  • Gilla
Metkal
  • Laddar…
S Stolsben skrev:
Hej!
Har tydligt noterat att du inte vill ha en massa spydiga kommentarer, men dock så är det så att elen och vattnet är en ej fackmannamässig utförd installation.

Med tanke på att ni antagligen använder el/vvs i betydligt större omfattning än de två personerna som bodde där tidigare så skulle jag ta in en elektriker som inte bara kollar igenom elen, utan ser till att den inte är farlig. Vart sitter huvudsäkringarna?
Det räcker inte med att det ser fint ut.
Farlig - Jordat/ojordat, fel mm2, med varmgång som följd i kablarna. osv.

VVS - Dito här, är det dimensionerat för flera är två personer? Kan två personer duscha varmt i följd?
Är det lämpligt installerat med tappkran för tömning av systemet ( och övertrycket).

Finns det någon dokumentation överhuvudtaget? Han som renoverade och sålde, går han att få tag i?
Kan någon granne veta något?

Skrivet med välvilja och väl mött!
Trevlig kväll!
Tack för informationen det är noterat. inte flyttat in än utan huset ska renoveras. Jag bor i husvagn på gården när jag är där.

Steg 1 vatten. Elen är något jag planerat in efter det dvs elektriker. 3 kammarbrunn för normalstor familj stöms vid behov. Ytterligare ett badrum med eget vatten/avlopp ska till senare. Tak läggas om golv bytas osv osv har massa planerat och styckat upp det jag inte får göra själv till fackmannamässiga. Men just nu är ja på vattnet och vart pumpen är det är dessa som inte papper finns något på.

tack igen för informationen. Med vänlig hälsning,
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.