4 227 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Borrad brunn inget vatten
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Har du alltså ingen märkning på säkringarna alls? Vad finns i det röda kollegieblocket? Är det kanske någon sorts dokumentation?
Annars är det bästa rådet det som du fick ovan. Försök följa rören från varmvattenberedaren.
Annars är det bästa rådet det som du fick ovan. Försök följa rören från varmvattenberedaren.
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
kollar u den inget noterat ja det är en rörig installation men ser ändå okej draget ut i övrigt. Säljaren måste fått med sig anteckningarna och dessa går inte att få tag på. Ska dra proppar framöver och notera vart strömmen går. Men vattnet först rena mysteriet härHenningelvis skrev:
Hur kan man köpa ett hus och INTE ha en rundtur med säljaren och gå igenom alla teknikdelar osv vid tillträde?
Det kan ju vara en fördel att veta hur vatten, el, värme, avlopp osv funkar och att det funkar.
Det kan ju vara en fördel att veta hur vatten, el, värme, avlopp osv funkar och att det funkar.
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Om huset har varit ouppvärmt och pumpen står inne, men inte tömdes på vatten över vintern kan den ha frusit sönder. Men det borde fortfarande vara möjligt att hitta pumpen.H hus520 skrev:
Ja du. köpte den väldigt billigt med fokus på renovering. Inga stora stålar att köpa annat. Och platsen huset är beläget är en plats vi blev förälskade i. När huset är okej nog att bo i flyttas det in i men då ska vattnet fungera och elen ska jag skriva upp schema på. Möjlighet att spara ihop något kapital då vi är 7 barn i familjen går pengarna till annat. Vill helst inte ha massa otrevliga kommentarer utan visste vad jag gav mig in på. Hus med renovering. Renoveras bit för bit men behöver förstå vattnet. Dessa saker hade inte säljaren själv då han tog huset från ett gammalt par som bott där hela sitt liv. Rundtur varpå sin plats innan försäljning.E EyEr0n skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Det dyker alltid upp någon med den där typen av kommentarer. Det är bara att ignorera. Jag köpte sommarstugan med friskrivningsklausul. Dement ägare där brorsonen skötte försäljningen med fullmakt. Det fanns inga svar att få. Jag hittar ständigt galna saker som den gubben gjort med huset.M Metkal skrev:Ja du. köpte den väldigt billigt med fokus på renovering. Inga stora stålar att köpa annat. Och platsen huset är beläget är en plats vi blev förälskade i. När huset är okej nog att bo i flyttas det in i men då ska vattnet fungera och elen ska jag skriva upp schema på. Möjlighet att spara ihop något kapital då vi är 7 barn i familjen går pengarna till annat. Vill helst inte ha massa otrevliga kommentarer utan visste vad jag gav mig in på. Hus med renovering. Renoveras bit för bit men behöver förstå vattnet. Dessa saker hade inte säljaren själv då han tog huset från ett gammalt par som bott där hela sitt liv. Rundtur varpå sin plats innan försäljning.