Hej!

Jag tittar på att dra el/nätverk till källaren men är osäker på hur jag bör borra.
Jag vill ta mig ner genom källarens tak från kanalen med värmerör i.
Fyllningen som nämns på ritningen är kutterspån.
Det känns direkt som att det kommer att vara mycket svårt eller omöjligt att trycka igenom ett VP-rör genom spånet och spånet lär ju bara falla tillbaks när drar ut borren?

Långsida till vänster, gavel till höger.

1780216973011.png

Kutterspån är inga problem , sågspån är bra mycket värre.

Borra du och tryck i vp-röret. Täta med lite eltejp i änden så blir det inte fullt med spån.

• Gilla
Mobosh och 1 till
  • Laddar…
C
Sågspån/sand m.m. är inte heller något problem att peta igenom rör/slang, däremot är det svårt att undvika att det rinner ut några liter fyllning när man håller på.

• Gilla
Mobosh och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jag hade som anges ovan inga problem med detta. Borrade och tryckte i röret underifrån. Tätade med lite latexfog mellan rör och hål för att slippa framtida sågspån som singlar ned.

• Gilla
Mobosh
  • Laddar…
Det går ju att borra i bara golvet uppifrån dag 1, spruta i några duttar fogskum från botten på bjälklaget och göra färdigt genomföringen dag två

• Gilla
Mobosh och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det går ju att borra i bara golvet uppifrån dag 1, spruta i några duttar fogskum från botten på bjälklaget och göra färdigt genomföringen dag två
Hur menar du? hur hjälper det med fogskum?

M Mobosh skrev:
Hur menar du? hur hjälper det med fogskum?
Stabiliserar kutterspånet och hindrar det att rinna

Borra igenom bjälklaget och tejpa fast slangen eller röret på borren och dra tillbaka.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
S smulanski skrev:
Borra igenom bjälklaget och tejpa fast slangen eller röret på borren och dra tillbaka.
där sa du nått!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.