Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Hej,
Nått bra tips hur få det bra? Vill kunna använda befintliga kablar i det nya då det gamla är proppfullt. Finns det några centrum mått att gå efter tänkte köra en rot dosa bredvid.
Hur enklast att få bort kablarna från wago? Slita, jucka och dra?
Nått bra tips hur få det bra? Vill kunna använda befintliga kablar i det nya då det gamla är proppfullt. Finns det några centrum mått att gå efter tänkte köra en rot dosa bredvid.
Hur enklast att få bort kablarna från wago? Slita, jucka och dra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dra lätt vet jag inte om det är helt korrekt snarare dra inte hårt, lätt är för klent enligt hur jag tolkar lätt.elmont skrev:
Vissa släpper lättare än andra jag tycker "färska" ledare ofta släpper lättare än äldre av någon orsak.
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Huvudfrågan är igentligen kopplingadosan 
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Det var wago utan snäpp. Vred dem och spände uppåt så lossnade dem.
Ang kopplingsdosan så tror jag inte att det finns något standardmått. Det är ovanligt (i normala hus) att man sätter två kopplingsdosor bredvid varandra eftersom locken då överlappar.
Vad är det för kablar som ska mellan dosorna egentligen? De vita som man ser i bild ser lite tunna ut för att vara el, åtminstone två av dem.
Finns det inget annat sätt att lösa problemet? Utanpåliggande kulodosa där du tar bort botten kanske? Det ser i och för sig lite trångt ut med den där anslutande väggen.
Vad är det för kablar som ska mellan dosorna egentligen? De vita som man ser i bild ser lite tunna ut för att vara el, åtminstone två av dem.
Finns det inget annat sätt att lösa problemet? Utanpåliggande kulodosa där du tar bort botten kanske? Det ser i och för sig lite trångt ut med den där anslutande väggen.
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Gick bra att borra, mätte lite och körde.
De vita är signal kablar från ett gammalt trådat larm som jag snart skall uppdatera. Bara jag bestämt mig :| . Neo eller Vanderbildt???!!
De vita är signal kablar från ett gammalt trådat larm som jag snart skall uppdatera. Bara jag bestämt mig :| . Neo eller Vanderbildt???!!
Redigerat:
Klicka här för att svara