Vi har nyligen borrat en brun i sommarstugan. Borrade 130m men fick inget vatten. Vi tryckte då brunnen och fick vatten. Efter en del spolande så blev vattnet rent och fint. Ingen lukt och ingen smak. Vi har varit i stugan några helger då och då och använt vatten till disk och spola ut en del för att kunna ta ett vatten prov. Nu till problemet… Vi har inte varit i stuga på en månad och nu när vi använder vattnet så luktar det illa. En blandning av mossa och gödsel kanske lite åt ruttet ägg. Läser då att den kan beror på ytvatten osv. Det första som slog mig är att när pumpen installerades och slangen fördes ner så följde det med både en del löv och jord ner i hålet. Kan det påverka vattnets lukt eller t.o.m kvalitet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.