T Thomas_Blekinge skrev:
Även maskinen kan vara slut.
Nu har ju TS precis köpt en ny maskin, se förstainlägget.

Kolla med ”den riktiga bygghandeln”, tex Bolist, XLbygg.

hsd
En borrhammare ska Du inte trycka hårt mot väggen ,lagomt tryck så borren får slå på egen hand
Om det är armeringsjärn och en vanlig betongborr så borra i hålet med en vanlig metallborr utan att använda slagfunktionen tilla Du är genom järnet

• Gilla
twoody
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Kolla med ”den riktiga bygghandeln”, tex Bolist, XLbygg.
Tack, får cykla iväg och kika imorgon!

hsd hsd skrev:
En borrhammare ska Du inte trycka hårt mot väggen ,lagomt tryck så borren får slå på egen hand
Om det är armeringsjärn och en vanlig betongborr så borra i hålet med en vanlig metallborr utan att använda slagfunktionen tilla Du är genom järnet
yes, försökte bara hålla den med en stadig hand så den fick jobba på :)
okej, ska testa det imorgon. Men det är alltså ingen fara att borra igenom armeringsjärn? :)

hsd
Borret kan hugga fast o medföra att maskinen vill snurra runt, håll maskinen stadigt och var beredd att släppa knappen

hsd hsd skrev:
Borret kan hugga fast o medföra att maskinen vill snurra runt, håll maskinen stadigt och var beredd att släppa knappen
Japp, det märkte jag :)

Låna en maskin, kan ju inte köpa en till ny maskin för att borra 5st hål, hade vart billigare att ringa nån som kommer och gör det..

H Husqvarna220Ac skrev:
Låna en maskin, kan ju inte köpa en till ny maskin för att borra 5st hål, hade vart billigare att ringa nån som kommer och gör det..
Mina studentvänner äger knappt en skruvmejsel, så låna går icke! Sen kollade jag på att hyra, men det var omständligt och dyrt ändå, tänkte att det var en bra investering till framtiden. Lär ju borra mer hål i mitt liv än dessa fem :)

• Gilla
hsd
  • Laddar…
H
B ByggareBob! skrev:
Mina studentvänner äger knappt en skruvmejsel, så låna går icke! Sen kollade jag på att hyra, men det var omständligt och dyrt ändå, tänkte att det var en bra investering till framtiden. Lär ju borra mer hål i mitt liv än dessa fem :)
när jag hade studentlya tog jag kontakt med fastighetsskötare så jag kunde låna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.