P
E elmont skrev:
Hur kan TS ev brister göra att "grannens" beteende är OK???? Om du har lik i din garderob kan ju det inte försvaras med att även jag har lik i min garderob.
Men det som är mest irriterande är att TS inte skulle vara berättigad till att ha sin åsikt för att han själv har sprickor i sin rustning.
Du drar dina egna slutsatser utan att ta till dig av det jag skriver. Vart har jag skrivit ett det är ok att bryta mot lagen eller ursäktat det? Ta ett chillpill :rolleyes:

Tillbaka till ursprungsfrågan då, och visst är det helt OK att TS kolla/anmäler det han tror är en oegentlighet.

• Gilla
Skapa och 2 till
  • Laddar…
P
E elmont skrev:
Tillbaka till ursprungsfrågan då, och visst är det helt OK att TS kolla/anmäler det han tror är en oegentlighet.
Jag kunde personligen inte bry mig mindre om det. TS får göra vad han vill vad avser den biten, men jag motsätter mig när folk framställer sig som goda och att de agerar i omtanke när deras verkliga agenda är mer personlig.

• Gilla
Pida och 2 till
  • Laddar…
[Har inte läst alla inlägg ovan men]

Jag tycker det är bra om du:
1 - Mejlar rätt instans på kommunen
2 - Skickar en kopia till mäklaren

Då måste nog mäklaren informera kunderna om detta

Om allt är som det ska har du inte orsakat några problem.
- Möjligtvis har mäklaren fått anstränga sig lite mer
- Men alla seriösa mäklare är bara tacksam

Om det INTE är som det ska har du förhoppningsvis skyddat en husköpare
- Och många av de har inte nog med kunskaper

• Gilla
Solblå och 1 till
  • Laddar…
danniee skrev:
Jag kunde personligen inte bry mig mindre om det. TS får göra vad han vill vad avser den biten, men jag motsätter mig när folk framställer sig som goda och att de agerar i omtanke när deras verkliga agenda är mer personlig.
Moral brukar ju vara flytande och till slut så kommer den ifatt när frestelsen blir för stor men den brukar grunda sig i feghet, de anmäler o ringer för de törs inte säga ifrån o tala om när de tycker något är fel. Gnäller på andras större barn vad de än gör men accepterar samma beteende när deras barn blir lika gamla. och framför allt aldrig snedda för att hjälpa någon.

P
K kortis skrev:
Moral brukar ju vara flytande och till slut så kommer den ifatt när frestelsen blir för stor men den brukar grunda sig i feghet, de anmäler o ringer för de törs inte säga ifrån o tala om när de tycker något är fel. Gnäller på andras större barn vad de än gör men accepterar samma beteende när deras barn blir lika gamla. och framför allt aldrig snedda för att hjälpa någon.
Det finns ett ord för det, vänta jag kommer på det snart...(trumvirvel)...dubbelmoral :crysmile:

• Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det gäller inte specifikt dig utan alla som mår dåligt utav att folk utnyttjar sin rättighet att "meddela" oegentligheter i samhället. Det gäller allt ifrån mord till att "gå mot röd gubbe" Bryter man reglerna ska man även utan knot ta konsekvenserna av sitt handlande, i stort som i smått.
Var och en får avgöra vad som denne tycker är värt att spilla krut på och det utan att omgivningen förfasar sig.
Det är inte förbjudet att gå mot röd gubbe

• Gilla
1
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
D Dr Jumping Jack skrev:
Det är det. Det är dock inte straffbart.

O
larssad larssad skrev:
Det är det. Det är dock inte straffbart.
Ok, jag justerar, inget hindrar dig att gå mot röd gubbe.

• Gilla
Skapa
  • Laddar…
L Langos skrev:
Att blanda in myndigheter i saker som inte egentligen är ett problem eller påverkar dig är ett riktigt "dick move" i min mening.
Finns det något typ av "brott" mot lagen som det är okej att anmäla enligt dig, trots att det inte påverkar en direkt utan att man gör sig skyldig till ett "dick move"?

Dr Jumping Jack, inget hindrar mig från att skjuta huvudet av någon, och naturligtvis är jag beredd att ta konsekvensen av mitt handlande om någon skulle misstycka och anmäla mig.

allvarligt nu får ni ju sansa er lite granna.
Bygga ut en liten entre som det handlade om i detta fallet, eller för den delen 100m2 är inte att bryta mot någon lag.
Det kan inte på något vis jämställas med att skada någon annan människa eller mord som endel envisas med att ta upp.
Det är att bryta mot en uppsättning regler som i väldigt många fall är skrivna av en uppsättning tjänstemän som man
till ganska hög grad kan ifrågasätta om dom har alla "hästar hemma;)"
O jag tror fortfarande inte för ett ögonblick att människor som sitter o irriterar sig på vad andra gör o spenderar sin tid med att "sätta åt dom" gör så för allas bästa

• Gilla
Pida och 1 till
  • Laddar…
P
E elmont skrev:
Dr Jumping Jack, inget hindrar mig från att skjuta huvudet av någon, och naturligtvis är jag beredd att ta konsekvensen av mitt handlande om någon skulle misstycka och anmäla mig.
Du är ju ute och cyklar helt och hållet :crysmile:

Och vilka lagar och regler är det OK att bryta mot? Dom som ger dig en "fördel" även om det ger andra nackdelar?
Har vi gemensamma regler så ska vi väl följa dom och inte sitta och godtyckligt plocka russin ur kakan. Tycker man dom regler som finns är fel så kan man engagera sig politiskt och arbeta för att ändra dom, får man inte till en ändring så får man helt enkelt finna sig i dom. Det finns ju en möjlighet att även om du tycker att "regeln" är helt galen så kanske den är det enda rätta för oss andra.
Ps
Ögontjänare och myglare är dom lägst stående varelserna i vårt samhälle. Och bryter man mot reglerna ska man utan knot vara beredd att ta konsekvenserna utan att gnöla.

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Ja det är ju dödsdömt att debattera med människor som har en liten lysande ring flytande ovanför sitt huvud.
Det har ju inte nämligen inte jag.
men jag undrar hur stor skada du har tagit av en utbyggd farstu på några kvadrat, jag kan inte känna att jag lider
nå särskilt mycket av detta.

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.