S Skapa skrev:
Korrekt MEN blir det någon incident hålls du ansvarig. Dessutom är det olagligt att köpa bostäder i spekulations syfte. Därför finns det tid att ta hänsyn till mellan köp o säljdatum
QUE!? Olagligt att köpa och sälja i spekulationssyfte ? Visa källa tack!

• Gilla
Patmark och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
QUE!? Olagligt att köpa och sälja i spekulationssyfte ? Visa källa tack!
Ursäkta fel skrivet av mig. Olagligt är fel. Men om du köper en bostad för 10kr o säljer den 20 inom en viss tidsperiod osäker på exakt tid 1?-2år får du högre skatt. Detta för att motverka spekulation

S Skapa skrev:
Ursäkta fel skrivet av mig. Olagligt är fel. Men om du köper en bostad för 10kr o säljer den 20 inom en viss tidsperiod osäker på exakt tid 1?-2år får du högre skatt. Detta för att motverka spekulation
Då får du länka till den källan istället!

S Skapa skrev:
Helt fel - men jag kan hålla med om att det vore bra. Många andra länder har det systemet.
Dock EJ Sverige

Kan lägga till att många andra länder har även 2 olika skatteskalor på aktier/bostäder/mm beroende på hur länge man ägt det. Vettigt och tar bort det värsta spekulationerna

S Skapa skrev:
Fel igen, om du skriver dig på adressen och säljer blir det vanlig kapitalskatt, om du inte har detta som verksamhet eller har egen byggfirma...

• Gilla
Pin
  • Laddar…
D DW79 skrev:
Finns det något typ av "brott" mot lagen som det är okej att anmäla enligt dig, trots att det inte påverkar en direkt utan att man gör sig skyldig till ett "dick move"?
Det finns gott om saker man kan anmäla folk för som är OK i min mening, du har verkligen extrapolerat friskt när du från mitt inlägg dragit slutsatsen att det inte finns brott som bör anmälas. Att någon har byggt till en farstukvist på sitt hus är dock inte ens ett brott men det kanske är därför du satte det inom citationstecken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.