Jag håller på och tätskiktar ett badrum i en källare. På betonggolvet (ingjuten golvvärme), som iofs är isolerat 20cm (10 pordrän + 10 cellplast) har jag fått rådet att lämna det utan tätskikt förutom en bit ut från väggar och vid badkar/dusch. I hastigheten (fast det gick inte fort) så lade jag på ångspärr på hela golvet. Badrummet är ca 6.5kvm och ytan som ska vara utan tätskikt ca 1.5-2kvm.

Min fråga är nu;

Kan denna ångspärr göra att fukten inte kan vandra upp genom golvet och bör jag i så fall ta bort en del av den (läs vinkelslip)?

Eller är det inget att bry sig om?

Tacksam för svar/spekulationer!
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.