Hej alla kloka,

Jag bygger nytt hus och idag har köken äntligen anlänt. Jag har har dock märkt att det finns en skada i hörnet av ett köksskåp. Den är ca 1,5 cm i diameter och ganska kraftig kan jag tycka. Byggaren säger att det är ingen fara därför att skadan inte kommer att synas då skåpet i frågan kommer att monteras mot annat skåp.

Jag tänker dock på att det är skadat.. mer utsatt för fukt om/när det hittar dit från köket osv.

Vad tycker ni, skall det reklameras och vad är lämplig åtgärd? Köket är extremt dyrt och jag vill att det ska hålla över tid och att rätt skall vara rätt...


Tack!
 
  • Nytt vitt köksskåp med en synlig skada på cirka 1.5 cm i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är sådant som blir, inget att bry sig om! lyssna på byggaren bara.
 
D
Jag har svårt att förstå exakt var skadan sitter och var skadan kommer finnas i det färdiga köket.
 
Om du är orolig för framtida fukt, så lägg i lite tätningsmedel innan ni skruvar ihop skåpen..
Personligen hade jag inte brytt mig, om nu det inte sitter direkt ovanför spisen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Varför ska man acceptera skada på nytt? Reklamera!
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Klart rätt ska vara rätt men det är ju frågan vad som krävs här.
Kommer det döljas i så fall är det ingen skada såvida det inte krävs yta för fukt. Men då är mest troligt det fel material i hela skåpet.
 
Det är ser ut att vara i bakre nederkant på skåpet. Saknar helt praktiskt betydelse att det finns en skada där. Har du så fuktigt i köket att trä tar skada har du mycket större problem än ett litet köksskåp.....
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Risken med en reklamation är väl att det blir stopp på köksbygget i väntan på ett nytt skåp, jag hade inte brytt mig.
 
  • Gilla
Kjol och 2 till
  • Laddar…
Om det inte syns så är det väl bara måla det/försegla det så skadas det inte. Om man nu är rädd för det.
 
Avslagna hörnet är väl en sak men är det en synvilla eller ser hela sidan konstig ut med bucklor och nästan tendens att bakre kanten svällt?
 
M myrstack skrev:
Avslagna hörnet är väl en sak men är det en synvilla eller ser hela sidan konstig ut med bucklor och nästan tendens att bakre kanten svällt?
Precis. Sen borde inte köket vara i de högre prisklasserna om de använder sig av melaninstommar.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.