Hej alla kloka,
Jag bygger nytt hus och idag har köken äntligen anlänt. Jag har har dock märkt att det finns en skada i hörnet av ett köksskåp. Den är ca 1,5 cm i diameter och ganska kraftig kan jag tycka. Byggaren säger att det är ingen fara därför att skadan inte kommer att synas då skåpet i frågan kommer att monteras mot annat skåp.
Jag tänker dock på att det är skadat.. mer utsatt för fukt om/när det hittar dit från köket osv.
Vad tycker ni, skall det reklameras och vad är lämplig åtgärd? Köket är extremt dyrt och jag vill att det ska hålla över tid och att rätt skall vara rätt...
Tack!
Jag bygger nytt hus och idag har köken äntligen anlänt. Jag har har dock märkt att det finns en skada i hörnet av ett köksskåp. Den är ca 1,5 cm i diameter och ganska kraftig kan jag tycka. Byggaren säger att det är ingen fara därför att skadan inte kommer att synas då skåpet i frågan kommer att monteras mot annat skåp.
Jag tänker dock på att det är skadat.. mer utsatt för fukt om/när det hittar dit från köket osv.
Vad tycker ni, skall det reklameras och vad är lämplig åtgärd? Köket är extremt dyrt och jag vill att det ska hålla över tid och att rätt skall vara rätt...
Tack!
Om du är orolig för framtida fukt, så lägg i lite tätningsmedel innan ni skruvar ihop skåpen..
Personligen hade jag inte brytt mig, om nu det inte sitter direkt ovanför spisen.
Personligen hade jag inte brytt mig, om nu det inte sitter direkt ovanför spisen.
Varför ska man acceptera skada på nytt? Reklamera!
Det är ser ut att vara i bakre nederkant på skåpet. Saknar helt praktiskt betydelse att det finns en skada där. Har du så fuktigt i köket att trä tar skada har du mycket större problem än ett litet köksskåp.....
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Risken med en reklamation är väl att det blir stopp på köksbygget i väntan på ett nytt skåp, jag hade inte brytt mig.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Om det inte syns så är det väl bara måla det/försegla det så skadas det inte. Om man nu är rädd för det.
Klicka här för att svara
