62 920 läst ·
236 svar
63k läst
236 svar
Bonniers Enkla bakom bästa bolåneräntan på 0,95 procent
Jag har SEB och blev också uppringd efter att jag bett om amorteringsunderlag. Deras inställning var snarare att de ville "skrämma" mig ifrån att välja Enkla genom att upplysa mig om att Enkla inte är en riktig bank och att jag kan få problem efter bindningstiden.
Men de gav dig ingen bättre ränta?Choffa skrev:
Nu är ju Enkla inte en bra referens att peka på eftersom de inte utfärdat några lån ännu.Choffa skrev:
Men det finns ju andra alternativ såsom Landshypotek mm. som faktiskt ger ut lån.
Nej. Hon frågade vad jag fått för erbjudande, jag svarade att jag kollade på Enkla bl.a. och då fick jag informationen sen la hon på snabbt där efter.J Jarlsgård skrev:
Skulle jag ha sagt att jag kollade på någon av de andra bolåneinstituten istället eller hur menar du?Scout skrev:
Okej!
När jag pratade med SEB sa jag bara att jag fått ett bättre erbjudande (utan att säga från vem(för det fanns ju ingen
) ) men han stod fast vid att jag hade den absolut bästa räntan jag kunde få hos dem. Detta trots att jag ligger 0.06% över deras snittränta.
När jag pratade med SEB sa jag bara att jag fått ett bättre erbjudande (utan att säga från vem(för det fanns ju ingen
Japp, att referera till Enkla är inte speciellt "hotfullt" då de inte ger några lån ännu (om de nu får ordning på sina tillstånd).Choffa skrev:
Kolla med alternativen som ger lån istället. Typ Avanza, Landshypotek etc.
De är ju ett reellt hot mot de traditionella bankerna och troligen ökar därmed deras vilja att möta upp till dans.
Idag kunde jag logga in på en beta version (via bankid) där man fyllde i lite fler uppgifter än vad man gjorde första gången. Fick uppmaningen att logga in via ett epost de skickade ut. De kunde även hämta in uppgifter om befintliga lån från min bank automagiskt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Ja det verkar lurigt tycker jag.
Fast det är ju inte pengar man skickar till Nigeria i så fall utan skulder. Och det känns kanske lite bättre...
Fast det är ju inte pengar man skickar till Nigeria i så fall utan skulder. Och det känns kanske lite bättre...