4 091 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Bolån, byggnadskreditivs frågor
Räntan blev 2% hade kanske gått att pruta men de e helt ok för oss... Just med tanke på vissa omständigheter som gör att vi inte får loss kontanter. Vår bank och bankman har sagt att 3 miljoner inte är några problem att få låna utan insats, sen har vi efter försäljning fått ihop lite pengar att kasta in, men mitt krav var att försäljningspriset inte skulle påverka kredetivet och lånet, och det var inga problem... SÅ vi är nöjda.
Skaneman: Ja det behövs inte mycket kontanter men det krävs bra inkomster och att man inte har massa andra lån och grejer...
Skaneman: Ja det behövs inte mycket kontanter men det krävs bra inkomster och att man inte har massa andra lån och grejer...
Vår bank (SEB) krävde att vi kunde lägga 20% av produktionskalylen i kontantinsats för att gå vidare med vår byggkreditivsansökan. Det känns högt när jag läser resten av tråden.
Ska kolla med fler banker.
Ska kolla med fler banker.
Njao fast pyntar man mkt kontant så blir de ju inte så höga räntekostnader och då behövs inga monsterlånKalasclas skrev:Räntan blev 2% hade kanske gått att pruta men de e helt ok för oss... Just med tanke på vissa omständigheter som gör att vi inte får loss kontanter. Vår bank och bankman har sagt att 3 miljoner inte är några problem att få låna utan insats, sen har vi efter försäljning fått ihop lite pengar att kasta in, men mitt krav var att försäljningspriset inte skulle påverka kredetivet och lånet, och det var inga problem... SÅ vi är nöjda.
Klicka här för att svara