Hej!
Har just inhandlat ett begagnat klickgolv med 2-klick tror jag det kallas(både ände och längd iaf). Vid köpet kikade jah på nån bräda och den såg väldigt bra ut, resterande tittade jag bara själva golvytan som kändes ny. Samt nypris ca 300kr/m2 så det ska inte brista i kvalité.
Så iaf, när jag började lägga det igår4ý fick jag inget klick i änden på första, bankade lite men det hjälpte inte. Då jag märker att änd-profilen är böjd uppåt sista 4-5mm, inte sprucken. Så synade hälften av brädorna 30m2 och ca 2/3 hade mer eller mindre samma skada. Så antingen måste det rest sig tidigare men säljare hade märkt det, då återstår nog bara fel teknik vid nedmontering? Som jag förstått skall brädan dras ut plant emot golv för att just inte just detta skall hända?
Går detta laga på något sätt sålänge de ej spruckit? Värma och lägga i press ett par dygn, eller bara pressa? Om det går till sig någorlunda kanske ett starkt lim kan förhindra att det reser sig senare?
Ett fint golv i övrigt till bra pris och så jag räddar det gärna om det går. Men inom rimlig tidsåtgång och utan risk för resning senare.
Skulle vara mycket tacksam för råd/info från kunnigare person eller någon tidigare drabbad!
Mvh Mattias