Har efter köp av ett demokök en blandare som verkar ha varit inkopplad (åtminstone ena anslutningen) och jag undrar om jag kan få till detta på något sätt. Den ena anslutningen har som sagt en nippel/mutter monterad medan den andra anslutningen är synligt repig. Frågan är om jag kan utgå ifrån dessa eller om jag behöver försöka få tag på nya slangar. Tanken är att ta hjälp av en hantverkare men det kan ju vara bra att ha en hum om vad som behövs och sådär. ;)

En blandares anslutningsslangar, en med mutter och en är repig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Går det inte att byta slangarna?
 
Skulle montera ditt blandaren.
Ny kona och mutter..
Se bara till att sörja ordentligt med locher paste eller unipack
 
Jag skulle ta av mutter och kona och sen putsa/snygga till ändarna och montera i valfri ny koppling.
 
B
Hur är slangen fäst på andra sidan? På min blandare är det enkelt att byta en sådan slang.
 
Det går att byta slangarna men hantverkaren som jag har kontaktat om att installera den här är lite kinkig med sådant, han vill i så fall att slangen skall komma från tillverkaren av blandaren - alltså inte från någon annan tillverkare.

Tillverkaren i sin tur hävdar att de limmar och provtrycker varje blandare innan de levereras så det är frågan om det går att köpa nya...
 
Precis så är det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.