okej, är det här nedan en bra ide med värmerören?F fribygg skrev:
Längst upp till är värmespisen och de röda är rökrören som går jag tänkte midjehöjd till slutligen rakt upp i taket för att leda ut röken.
De övre 2/3 kan vara som boyta med skiljevägg till 1/3 garageyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle tänka om isåfall med valet av vagn... En kamin i en plastback är kanske inte det smartaste. Men visst allt går att göra brandsäkert.M Mathias Eke skrev:
Och som jag sa tidigare, skippa värmekälla om du ändå bara ska vara där sommartid. Ska man campa på sommaren så behöver man ingen värme. Satsa på att göra det mysigt istället.
Jag tycker att du ska ha en skorsten som står på eldstaden med ett rör rakt upp genom taket (eller om du inte bryr dej så mycket om att ta tillvara rökens värme en bakrökare med rökröret rakt ut genom vägg)
Krångla inte med en massa krökar på skorstenen om du inte är tvungen.
Krångla inte med en massa krökar på skorstenen om du inte är tvungen.
En gjutjärnis är ju det som gör det mysigt=)Cheesen skrev:
Jag skulle tänka om isåfall med valet av vagn... En kamin i en plastback är kanske inte det smartaste. Men visst allt går att göra brandsäkert.
Och som jag sa tidigare, skippa värmekälla om du ändå bara ska vara där sommartid. Ska man campa på sommaren så behöver man ingen värme. Satsa på att göra det mysigt istället.
Vill även häkta på en sån här och kanske bygga till en dusch eller bara hälla sån här över en.
Logga in
Skapa konto
Och så frågade jag tidigare om man på något sätt kan koppla vattenmantlade rören från spisen till sådan här också
Logga in
Skapa konto
Måste du värma upp hela vagnen då?
Om du bara ska bo där på sommaren låter det ändå som du bara ska myselda du kommer kanske få omvänt problem. Jag hade nog gjort ett mindre rum som jag försöker hålla behaglig temperatur och så kan man ha köksdel och sånt lite mer spartanskt. Mina fem öre.
G greenkarma skrev:
Man kan aldrig ha de för varmt i livet=)
Jag måste ju äta = spisen och då passar jag på att värma upp mina rum(man kallar mig för pingvinen Pablo) och så vill jag ju ta ett varmt bad, har nästan inget emot att det vore skåll-hett heheh.