Jo, det kan ju också vara en variant. Men: Finns det någonstans där elstängselvarningsskyltar säljs till väldigt lågt styckpris?

En annan variant vore ju att m.h.a. rakbladskniv (motsv.), skära bort allt det svarta, från det gula papperet. Sedan stoppar man ett svart papper bakom det gula, innan man laminerar... Kanske borde prova?

Y
Eller så tar man billig plywood, sågar ut massa bitar, ritar ut formen, och målar... Vilket säkert blir dyrare än köpa färdiga, hehe

Angående att klippa i bilder:
paint som följer med windows klarar från och med nån halvgammal version att redigera jpg, png och gif-bilder, förutom ursprungliga bmp.
(Jag tror att paint i XP och nyare alltid klarar dessa format. Om man kör windows2000 så klarar paint från början bara BMP, men om man väljer med "microsoft photo editor" när man installerar Office 97 så börjar paint helt plötsligt att klara jpg/gif/png).

Annars är mitt word-bild-tips att hitta en bild i vektorformat och på nåt sätt lyckas få tag på bilden som "EMF"-fil. Då kan man faktiskt klistra in en vektorformatbild, och då får man alltid så skarpa kanter och fina linjer som skrivaren klarar av.

Vilka fria/medföljande program som fixar det vet jag däremot inte...
Jag har ett vagt minne av att detta funkar bra till sånt, men kan ha fel:
http://www.mediachance.com/realdraw/index.html

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.