Den byggande mannen här igen. Det lutar åt den nya planen där vi får leva med att det blir lite trångt vid toastolen. Som sagt, kan bli en schysst stol när man badar ungarna. Då får vi allt avlopp i ett fack. Får i värsta fall minska lite på duschutrymmet. Jaha, bara att börja bygga nu då.

Tack för alla synpunkter.

Då var badrummet klart och det blev superbra. Vi skippade till slut den fasta duschväggen. Vi funderade på ngn form av duschväggar men hittade inget vi ville ha. Det som möjligen skulle kunna funka kostade runt 20 tkr. Det är inga pengar man gärna kastar bort på att prova en grej. Så tillsvidare blir det duschstång och draperi. Och det fungerar över förväntan bra.

Badkaret står som sagt under snedtaket men det känns inte alls trångt. Jag kan utan problem kliva i och ur det. Under helgen så provbadades det av ett barn och det var succé. Det känns rymligt att sitta på toan. Och takfönstret är helt enkelt underbart. Ger nästan 20 cm extra utrymme mitt i rummet och skapar massa känsla av rymd. Härligt att det är ljust också och att man kan kika ut när man borstar tänderna. Överlag så känns hela rummet betydligt rymligare än jag trodde att det skulle göra.

Blev brunn under badkaret och och duschen. Så nu hamnade alla rör i samma fack och det fungerar bra.

Så summa summarum är jag skitnöjd! Och jag har gjort allt själv, förutom att flytspackla och lägga mattan. Jag har en tråd om badrummet där det finns lite bilder för den som är intresserad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.