22 828 läst ·
18 svar
23k läst
18 svar
Blinkande lampor, spänningsfall?
Det finns en UPS-serie (Glömt vad den heter) från APC som loggar stömmen när man ansluter den mellan elnätet och en dator. Programvara medföljer UPS:en. Vill minnas att den kostade runt 10 lakan, men den var guld att mäta strömmen med i kassamiljöer på varuhus där prylarna dök hela tiden. (Man skall inte dra extra matning till kassorna från en varmvattenberedare på kundtoaletten).
Du tänker nog sannolikt på APC SmartUPS som finns i storlekar från 700VA och uppåtSwetrot skrev:Det finns en UPS-serie (Glömt vad den heter) från APC som loggar stömmen när man ansluter den mellan elnätet och en dator. Programvara medföljer UPS:en. Vill minnas att den kostade runt 10 lakan, men den var guld att mäta strömmen med i kassamiljöer på varuhus där prylarna dök hela tiden. (Man skall inte dra extra matning till kassorna från en varmvattenberedare på kundtoaletten).
tja
vilka tider är det på dygnet?
mina grannar gnäller när jag kör med högtrycken (3200w) för då "flackar" deras lampor som fan
man kan se hur det blinkar varje gång jag startar=) (ser ut som ett disco=)
så med andra ord kolla om dina grannar kör någon krävande maskin mm
/chali
vilka tider är det på dygnet?
mina grannar gnäller när jag kör med högtrycken (3200w) för då "flackar" deras lampor som fan
man kan se hur det blinkar varje gång jag startar=) (ser ut som ett disco=)
så med andra ord kolla om dina grannar kör någon krävande maskin mm
/chali
E
Elinstallatören
Bannad
· jämtlands
· 899 inlägg
Elinstallatören
Bannad
- jämtlands
- 899 inlägg
här kan man be kraftbolaget om hjälp
de kan sätta in en som registrerar spänningen under ett dygn
så det går å se om det är för lågt
de har ju vissa åtaganden..............
så ring ditt kraftleverantör å fråga dem......
de kan sätta in en som registrerar spänningen under ett dygn
så det går å se om det är för lågt
de har ju vissa åtaganden..............
så ring ditt kraftleverantör å fråga dem......
Klicka här för att svara