Nimajneb skrev:
Det vart vinkelslipen med en 6mm slipskiva på som jag slipade ner spetsarna med kanten på skivan....

Dumdristikt?? kanske men det fungerade utmärkt
Vet att tråden varit avslutad länge men ville bara säga tack, hade just precis den här frågan och utförliga svar och exempel värmde. Vår klåpare till takläggare lämnade nämligen spikspetsar i hela taket av varierande längd så det går inte att slå med hammare ens..

Till exempel Katepals instruktioner för läggning säger att spiken SKA gå igenom undertaket. Att det sen blir en massa spikar som sticker ut, ja det är ett annat problem.

Maxikatten skrev:
Till exempel Katepals instruktioner för läggning säger att spiken SKA gå igenom undertaket. Att det sen blir en massa spikar som sticker ut, ja det är ett annat problem.
Är det inte det EXAKT problemet som tråden handlade om?? Katepals instruktioner är däremot en helt annan fråga.;)

Jodå. Men en del svar i tråden antyder att hantverkaren är en klant som slagit genom spiken. Att så kanske inte alltid är fallet ville jag belysa. Men visst var det OT. Jag ber om ursäkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.