Har införskaffat en ny blandare till badrummet i min bostadsrätt och behöver då stänga av vattnet vid byte. För avstängning av vattnet har jag identifierat tre reglage (se bild). Problemet är att två av dessa är ur funktion, verkar vara trasiga i gängorna. Den nedre som styr kallvattnet fungerar, de övre två som går till varmvatten och handdukstork fungerar inte. Finns det nåt alternativt sätt att stänga av vattnet på som inte kräver avstängning för hela fastigheten och/eller vet nån var nya reglage går att köpa (har inte lyckats hitta)?
Tacksam för hjälp!
 
  • Tre kromade vattenreglage på vägg, det nedersta fungerar, de övre två är trasiga. Regelproblematik vid byte av badrumsblandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Det finns såna här


Men vet inte var man får tag på dom
 
  • Gilla
Handfat28
  • Laddar…
Magnus E K
Smart grej men verkar lite "overkill" (och inte så snygg).

Att låta fastighetsskötaren stänga av vattnet i några minuter mitt på en vardag borde inte vara en större grej. När jag bodde i bostadsrätt hade jag rör rätt ur väggen i både kök och badrum utan någon möjlighet alls att stänga av inne i lägenheten.
 
  • Gilla
Handfat28
  • Laddar…
S
Magnus E K Magnus E K skrev:
Smart grej men verkar lite "overkill" (och inte så snygg).

Att låta fastighetsskötaren stänga av vattnet i några minuter mitt på en vardag borde inte vara en större grej. När jag bodde i bostadsrätt hade jag rör rätt ur väggen i både kök och badrum utan någon möjlighet alls att stänga av inne i lägenheten.
Fastighetsskötare. Hur många brfer har det? Sannolikt behövs det ta dit en av föreningens godkända rörmokare om det rör sig om en äldre brf.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.