33 428 läst ·
56 svar
33k läst
56 svar
Blandar egen snigeldynamit men får problem
dynacem.pl, var in hos dom när jag var i polen i annat ärende en gång men de skickar hit också.
Hej
Jag såg att du hade lite bränd kalk kvar. Har du fortfarande det ? Eller har du tips vart kan man köpa cirka hundra kilo bränd kalk.Jag vill inte köpa ett ton som vanligt säljs.
Jag håller på att spräcka en stor sten på min tomt. Hade redan använd 100 kg snigeldinamit. Nu funderar jag att använda bränd kalk med mindre stenbitar.
Tack i förhand.
Mikhail
Jag såg att du hade lite bränd kalk kvar. Har du fortfarande det ? Eller har du tips vart kan man köpa cirka hundra kilo bränd kalk.Jag vill inte köpa ett ton som vanligt säljs.
Jag håller på att spräcka en stor sten på min tomt. Hade redan använd 100 kg snigeldinamit. Nu funderar jag att använda bränd kalk med mindre stenbitar.
Tack i förhand.
Mikhail
Köp spräckkilar istället!M Mikalex skrev:Hej
Tack i förhand.
Mikhail
Jag använde bara sådana när jag grävde för vår tillbyggnad.
Jag köpte 4 st (det räcker med 3 men det är bra att ha en i reserv)
Kostar 160kr/st, men det tjänar du in snabbt både i pengar och tid jämfört med snigeldynamit
http://sten-spräckning.se/butik/sprackkilar-20mm-x-190mm/
Kostar 160kr/st, men det tjänar du in snabbt både i pengar och tid jämfört med snigeldynamit
http://sten-spräckning.se/butik/sprackkilar-20mm-x-190mm/
Storleken på min sten var 3,5 x 4 x 5 meter. Det var ingen schans med killar från början .Bara borra och spräcka.Nu ,när det ligger isär i några bitar ska jag använda spräckkillar. Tack för tippset.N noone70 skrev:
Kanske i största laget, men med några till kilar så...M Mikalex skrev:
Största stenen jag spräckte var en oval sten med en diameter på ca 1m, det var inga som helst problem med tre kilar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden