dynacem.pl, var in hos dom när jag var i polen i annat ärende en gång men de skickar hit också.

Det var hos dem man kunde köpa för 33kr/kg om man beställer minst 200kg, 20kg kostar 45kr/kg. Ifs inkl frakt.

Hej, Jag har > 50kg osläckt kalk kvar som jag kan sälja om intresse finns. Bor i Huddinge.

• Gilla
Mikalex
  • Laddar…
Hej
Jag såg att du hade lite bränd kalk kvar. Har du fortfarande det ? Eller har du tips vart kan man köpa cirka hundra kilo bränd kalk.Jag vill inte köpa ett ton som vanligt säljs.
Jag håller på att spräcka en stor sten på min tomt. Hade redan använd 100 kg snigeldinamit. Nu funderar jag att använda bränd kalk med mindre stenbitar.
Tack i förhand.
Mikhail

M Mikalex skrev:
Hej
Jag såg att du hade lite bränd kalk kvar. Har du fortfarande det ? Eller har du tips vart kan man köpa cirka hundra kilo bränd kalk.Jag vill inte köpa ett ton som vanligt säljs.
Jag håller på att spräcka en stor sten på min tomt. Hade redan använd 100 kg snigeldinamit. Nu funderar jag att använda bränd kalk med mindre stenbitar.
Tack i förhand.
Mikhail
Köp spräckkilar istället!
Jag använde bara sådana när jag grävde för vår tillbyggnad.

• Stor sten i grävd grop med spräckkilar insatta för att dela stenen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N noone70 skrev:
Köp spräckkilar istället!
Jag använde bara sådana när jag grävde för vår tillbyggnad.
Vilken diameter är dina spräckkillar ?

M Mikalex skrev:
Vilken diameter är dina spräckkillar ?
De är avsedda för 20 mm borr

N noone70 skrev:
De är avsedda för 20 mm borr
Vad kostar de ? Hur många killlar ?

Kan bara hålla med, kilar är överlägsna.
Mindre jobb med släggan om man borrar flera hål.

• Gilla
noone70
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Jag köpte 4 st (det räcker med 3 men det är bra att ha en i reserv)
Kostar 160kr/st, men det tjänar du in snabbt både i pengar och tid jämfört med snigeldynamit

[länk]
Storleken på min sten var 3,5 x 4 x 5 meter. Det var ingen schans med killar från början .Bara borra och spräcka.Nu ,när det ligger isär i några bitar ska jag använda spräckkillar. Tack för tippset.

• Gilla
noone70
  • Laddar…
M Mikalex skrev:
Storleken på min sten var 3,5 x 4 x 5 meter. Det var ingen schans med killar från början .Bara borra och spräcka.Nu ,när det ligger isär i några bitar ska jag använda spräckkillar. Tack för tippset.
Kanske i största laget, men med några till kilar så... :)

Största stenen jag spräckte var en oval sten med en diameter på ca 1m, det var inga som helst problem med tre kilar

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.