8 814 läst ·
49 svar
9k läst
49 svar
Blanda CEE-uttag, är det OK?
64 kWh.
Vet inte förbrukningen eftersom jag inte fått bilen ännu. Beror väl mycket på körsätt och årstid men det talas om 1,7 kWh / mil vid normal körning. Enligt WLTP ska den klara 45,5 mil. Men klarar den 40 på sommaren så är jag mer än nöjd. Mer än 40 mil utan paus är "over kill" för mina behov.
//Henry
Vet inte förbrukningen eftersom jag inte fått bilen ännu. Beror väl mycket på körsätt och årstid men det talas om 1,7 kWh / mil vid normal körning. Enligt WLTP ska den klara 45,5 mil. Men klarar den 40 på sommaren så är jag mer än nöjd. Mer än 40 mil utan paus är "over kill" för mina behov.
//Henry
Om vi räknar baklänges så skulle du från att kört bilen helt slut kunna ladda den helt full på runt 18h vid 16A
Men redan efter 2h så är den redo för en färd på 4-5mil.
Du väljer själv hur du vill dimensionera din anläggning men om det är enstaka gånger så skulle jag kolla var närmaste snabbladdaren är för din del.
Men redan efter 2h så är den redo för en färd på 4-5mil.
Du väljer själv hur du vill dimensionera din anläggning men om det är enstaka gånger så skulle jag kolla var närmaste snabbladdaren är för din del.
Redigerat:
Dess värre är det inte en så enkel mattematik. Batteriet är olika mottagligt för laddning beroende av laddningsgrad utefter skalan. Men visst, jag tänker testa innan jag investerar mer.A Alexn72 skrev:Om vi räknar baklänges så skulle du från att kört bilen helt slut kunna ladda den helt full på runt 18h vid 16A
Men redan efter 2h så är den redo för en färd på 4-5mil.
Du väljer själv hur du vill dimensionera din anläggning men om det är enstaka gånger så skulle jag kolla var närmaste snabbladdaren är för din del.
//Henry
Klicka här för att svara