jon_h skrev:
Ja, det låter rimligt. Jag har en billig Julasticksåg till gipssågning för att spara Boschen. Smart av mig då. :)
Här är dom billiga verktygen med 3 eller 5 års garanti fantastiska!
Bara till att mösa på och sen åka och byta

gadeberg skrev:
Här är dom billiga verktygen med 3 eller 5 års garanti fantastiska!
Bara till att mösa på och sen åka och byta
Se bara till att sanera vartenda gipskorn ur maskinen. ;)
När min Kärcher-dammsugare skar ihop och exploderade (jo!) efter 3 månader hittade service lite gips på fel ställe och de ifrågasatte garaantianspråken. Då kom en annan kille och påpekade "- Det är HÄR du skall kolla efter gips, inte DÄR!" och maskinen garantiservades utan problem. Helt klart är inte maskinen inte ordenligt kapslad på något sätt

• Gilla
Braf
  • Laddar…
Brukar hålla några år beroende på jobb.
Får byta glidplattan ibland.

Mvh Putte

Ett tips angående gipssågning är att _INTE_ såga underifrån så man slipper ifrån en del av det värsta dammet. Tryckluft är rätt bra med efteråt och det är inte så dumt även om man bara sågar i vettigare material.

/Kent

snickarboden skrev:
Ett tips angående gipssågning är att _INTE_ såga underifrån så man slipper ifrån en del av det värsta dammet. Tryckluft är rätt bra med efteråt och det är inte så dumt även om man bara sågar i vettigare material.

/Kent
Det kan ju också vara vettigt att kombinera med ett omvänt sågblad som avverkar FRÅN pendeln, dvs bort från maskinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.