Eftersom jag ännu inte lyckats slarva bort lådan till sågen så brukar jag linda ihop det i stora svängar och lägga alltihop i lådan..

har oxo kortat min sladd på min bosch stickis.
Tycker faktiskt det är ett konstruktionsfel i dragavlastningen som gör att kabeln går sönder.

Angående sladden så har min gamla GST60 en styvare sladd än 135, minns inte hur 85'an's är men skall kolla så fort jag får tillfälle.

/Kent

85:ans är mjuk...

Måste byta sladden till min 85:a har blivit
alldles för kort ;).
Håller länge och bra annars.
Och blir ändå ganska misshandlad på jobbet ,).

Mvh Putte

85orna är grymma sågar använder dom varje dag å dom bara går å går köppte även en ny tiger såg en bocsh mycket bätre än min gamla dewalt

Min 85:a är visserligen bara nätt och jämt inkörd (8 år), men min sladd har aldrig gått sönder. Det vore en välsignelse om den äntligen ville gå sönder, så att jag äntligen kan byta ut sladden mot en som är tillräckligt lång. Den originalmonterade är ju löjligt kort, kanske 2 meter?

Om den ville gå sönder kunde jag dessutom lätt argumentera för en ny maskin, tex en 135:a eller en Festool, innan jag upptäcker att man bara behöver byta ut sladden. Sen beställer man en Collins Coping Foot till 85:an.....Fantasier..

Reservdelar till blåa Bosch är inte speciellt dyra. Kolla upp med närmaste serviceställ. Jag fick byta hela pendelmekanismen på min GST-100CE efter en utlåning till en som kapat gips med den(idiot). Kostade 500:- inkl. arbete på Halex maskinservice i GBG. Har också bytt bränd styrelektronik (de som är ingjutna i epoxi) på diverse maskiner. Kostar någon 100-lapp eller två.

Gips ska va döden för sticksågen.
Men måste man så måste man ;)

Mvh Putte

Vad är det som händer om man sågar gips, annat än att bladet blir slött?

Som jag fattar det så pajar det smörjningen.
Och säkerligen inte nyttig för motorn
heller.

Mvh Putte

Ja, det låter rimligt. Jag har en billig Julasticksåg till gipssågning för att spara Boschen. Smart av mig då. :)

Arbetar man inte in massa gipsdamm i mekaniken? Det är väl ungefär som att hälla en näve grus i växellådan på sin bil =) Kan tänka mig att allt börjar glappa något kopiöst...

Vi har ganska bra möjlighet att
få nytt när det pajar som tur är. ;)

Mvh Putte

Mikael_L
Jag kan nästan höra vad ni säger:
"Nu skulle det vara skönt med en ny stickis! Ska vi kapa lite gips?" eller ... :D :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.