7 071 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Blå Bosch, rena skiten
Angående sladden så har min gamla GST60 en styvare sladd än 135, minns inte hur 85'an's är men skall kolla så fort jag får tillfälle.
/Kent
/Kent
85orna är grymma sågar använder dom varje dag å dom bara går å går köppte även en ny tiger såg en bocsh mycket bätre än min gamla dewalt
Min 85:a är visserligen bara nätt och jämt inkörd (8 år), men min sladd har aldrig gått sönder. Det vore en välsignelse om den äntligen ville gå sönder, så att jag äntligen kan byta ut sladden mot en som är tillräckligt lång. Den originalmonterade är ju löjligt kort, kanske 2 meter?
Om den ville gå sönder kunde jag dessutom lätt argumentera för en ny maskin, tex en 135:a eller en Festool, innan jag upptäcker att man bara behöver byta ut sladden. Sen beställer man en Collins Coping Foot till 85:an.....Fantasier..
Om den ville gå sönder kunde jag dessutom lätt argumentera för en ny maskin, tex en 135:a eller en Festool, innan jag upptäcker att man bara behöver byta ut sladden. Sen beställer man en Collins Coping Foot till 85:an.....Fantasier..
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Reservdelar till blåa Bosch är inte speciellt dyra. Kolla upp med närmaste serviceställ. Jag fick byta hela pendelmekanismen på min GST-100CE efter en utlåning till en som kapat gips med den(idiot). Kostade 500:- inkl. arbete på Halex maskinservice i GBG. Har också bytt bränd styrelektronik (de som är ingjutna i epoxi) på diverse maskiner. Kostar någon 100-lapp eller två.