Då skulle jag gissa att det inte är något problem med allergi. På grund av att du klarar dig utan medicin. Men det är en ren gissning och den kan vara fel.
Har man besvär av allergi brukar man ju söka vård och oftast då använda mediciner som är anpassade till person och åkomma. Det är ingen gissning utan det är det normala för allergiker.
Har man inte utrett allergier går det inte att veta om det finns någon björkallergi. Så steg ett skulle jag säga är att låta vården utreda om du har någon allergi och i så fall mot vad. Innan dess tycker jag det är helt meningslöst att undvika björkar.
Naturligtvis finns det ingen anledning att koppla in vården om man inga besvär har. Har man björkallergi märker man det om man säger så!
Nej, alltså allergisk är jag men det är hanterbart för det är så milt ändå. Men såklart det kanske är andra sake än björk, men mina värsta allergier var i en lägenhet 4e våningen och där ute stod björken och knackade på fönstret precis bredvid sängen. Så antog att det var en björk, då min bror är väldigt allergisk mot björk (och annat iofs).
Men sedan är det inte bara möjligt björk allergi som skrämmer utan också att björken kommer göra trådgården till en soptunna med alla löv och frön. Och deras rötter är kända för att sträcka sig och slucka allt vatten. Så är inte bara allergin som skrämmer mig ett gäng björkar.
Men du har rätt absolut att man bör kolla upp allergier, det säger jag absolut inget om. Men tycker personligen inte jag behöver göra det allra snarast.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.