Källaren är fylld med vatten, dräneringspumpen har inte funkat, så vi måste torra det.

trossbotten och konstruktionen under kök och badrum är orörd
men spånskivan för undergolvet och isolerings ull i både köket och badrum är helt fuktskadade
vi tänker nu byta spånskivor och isoleringen
frågan är ska man lägga även folien under trossbotten?
Ska man lägga folien ovanpå isolering under spånskivan?
Eller ska man inte ha någon folie alls?
I badrummet kommer en el värmegolv

En annan fråga?
Hur kan man torra källaren? idag är det 10 cm vatten stående?
Kan det ingå i hemförsäkring att anlita en expert?
Har ni bra tips på dränerings specialister?
Tacksam för era svar
Azzel
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.