9 760 läst ·
22 svar
10k läst
22 svar
Biltemas spikutdragare
Bytte massa panel förra året med den. Skräp! Den blev sliten väldigt snabbt och tappade grepp. Hammaren gled av allt som oftast pga. Slitage i materialet. Ska du byta mycket så köpt inte. Ska du bara byta ett par plankor så kanske jag hade övervägt den.
Besserwisser
· östergötland
· 2 775 inlägg
Uppenbart exempel på sällananvändning och under de omständigheterna blir det väl inga större ”stresstester”. För daglig/frekvent/yrkesmässig eller kortvarigt intensiv användning kanske utfallet blir annorlunda…G Ganescha skrev:
Min egen filosofi när det gäller verktyg och maskiner är att köpa så bra som jag har råd med och ibland ta i lite extra om det är avgörande för resultatet.
Har en ärvd Atle som dragit ett antal spik men visar inget signifikant slitage överhuvudtaget.
Glad att föregående ägare tog sig råd!
//Ronnie
Ja, precis. Dock så har jag råd med dyrare men totalt onödiga pengar om jag vet med mig att jag ej kommer använda ofta och det har fungerat ypperligt med det tankesättet i årtionde för mig. Men håller med dig, vet jag att jag ska göra ett stort jobb och använda ofta så är det bättre att köpa en oftast dyrare med bra recensioner maskin/verktyg.P Pysslarn skrev:Uppenbart exempel på sällananvändning och under de omständigheterna blir det väl inga större ”stresstester”. För daglig/frekvent/yrkesmässig eller kortvarigt intensiv användning kanske utfallet blir annorlunda…
Min egen filosofi när det gäller verktyg och maskiner är att köpa så bra som jag har råd med och ibland ta i lite extra om det är avgörande för resultatet.
Har en ärvd Atle som dragit ett antal spik men visar inget signifikant slitage överhuvudtaget.
Glad att föregående ägare tog sig råd!
//Ronnie
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden