C
Får väl tillägga att jag efter #6 kommit underfund ordentligt med hur min Bahco skall användas och utvecklat en rätt bra kompisrelation med den 😆

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Min Hulta är också välanvänd och med tanke på hur den ser ut, dvs hur mycket stryk den har fått, så tror jag biltema livet i lä.
Uppfinnaren bakom Atlen borde nomineras till Nobels fredspris. Jag älskar hur enkel den är att använda.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Bytte massa panel förra året med den. Skräp! Den blev sliten väldigt snabbt och tappade grepp. Hammaren gled av allt som oftast pga. Slitage i materialet. Ska du byta mycket så köpt inte. Ska du bara byta ett par plankor så kanske jag hade övervägt den.

G Ganescha skrev:
Ska du bara byta ett par plankor så kanske jag hade övervägt den.
Svärfaran lärde mig att man ska köpa bra verktyg direkt. Atlen för 700kr men man lär ha nytta av den i framtiden.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Svärfaran lärde mig att man ska köpa bra verktyg direkt. Atlen för 700kr men man lär ha nytta av den i framtiden.
Gråt vid inköp,inte vid användning..😂

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Nä fan, har massor av verktyg och maskiner köpta på Biltema och Jula som jag använder någon gång på per år och funkar prima och har gjort så i många år.

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Nä fan, har massor av verktyg och maskiner köpta på Biltema och Jula som jag använder någon gång på per år och funkar prima och har gjort så i många år.
Uppenbart exempel på sällananvändning och under de omständigheterna blir det väl inga större ”stresstester”. För daglig/frekvent/yrkesmässig eller kortvarigt intensiv användning kanske utfallet blir annorlunda…

Min egen filosofi när det gäller verktyg och maskiner är att köpa så bra som jag har råd med och ibland ta i lite extra om det är avgörande för resultatet.

Har en ärvd Atle som dragit ett antal spik men visar inget signifikant slitage överhuvudtaget.
Glad att föregående ägare tog sig råd!
//Ronnie

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Uppenbart exempel på sällananvändning och under de omständigheterna blir det väl inga större ”stresstester”. För daglig/frekvent/yrkesmässig eller kortvarigt intensiv användning kanske utfallet blir annorlunda…

Min egen filosofi när det gäller verktyg och maskiner är att köpa så bra som jag har råd med och ibland ta i lite extra om det är avgörande för resultatet.

Har en ärvd Atle som dragit ett antal spik men visar inget signifikant slitage överhuvudtaget.
Glad att föregående ägare tog sig råd!
//Ronnie
Ja, precis. Dock så har jag råd med dyrare men totalt onödiga pengar om jag vet med mig att jag ej kommer använda ofta och det har fungerat ypperligt med det tankesättet i årtionde för mig. Men håller med dig, vet jag att jag ska göra ett stort jobb och använda ofta så är det bättre att köpa en oftast dyrare med bra recensioner maskin/verktyg.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.