Produkter som diskuteras: "spikutdragare"
Spikutdragare
Spikutdragare är praktiska verktyg när det kommer till att ta bort spikar. De ger användaren ett starkt grepp och en tillräcklig hävstångseffekt för att göra uppgiften enkel. Vi har ett varierat utbud av spikutdragare för att passa alla
Läs mer
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Möjligt att Biltemas kan funka, har inte provat den. Kört med Hultafors, det krävs genomtänkt utformning och härdning av skären om dessa ska kunna hålla för rätt extrema påfrestningar som blir.
Köpte en biltema för 10 år sen. Ser likadan ut som nu. Käftarna pajade ganska omgående. Dvs totalt värdelös.
Köp en hulta på en gång så har du en kompis i många år.
Köp en hulta på en gång så har du en kompis i många år.
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Var litet nyfiken och rotade fram min gamle Hulta ”Tors Atle” Made in Sweden som det står. Dragit ur tusentals fyrtumsspik och annat med den och det är bara litet färg som skavts av vid käftarna, annars som ny. Genialisk design inte minst att man har två fästen för kofot/hammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Ja Hultan är nog idiotsäker… funkat för mig iaf :-D
Nej men det är en fröjd att jobba med verktyg som är i princip bombsäkra. Den är väldigt liten men helt otroligt vilka krafter den kan hantera, geometrin och kraftfördelningen perfekt för att greppa säkert utan att knipsa av spiken.
Nej men det är en fröjd att jobba med verktyg som är i princip bombsäkra. Den är väldigt liten men helt otroligt vilka krafter den kan hantera, geometrin och kraftfördelningen perfekt för att greppa säkert utan att knipsa av spiken.
Ska Du byta panel så är Bahcos lilla bräckjärn perfekt i kombination med hammare, hovtång och lite större bräckjärn. Jag har använt denna och liknande japanska varianter som ClasOhlson sålde tidigare. Har aldrig gått sönder under 30-års användning. Perfekt om spikhuvudet sitter försänkt i panelen eller skymd av andra detaljer.
Bräckjärn med klys i båda ändar | BAHCO | Bahco Sweden
Bräckjärn med klys i båda ändar | BAHCO | Bahco Sweden
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Tack för alla tips! Det blir inte Biltemas utdragare.
Köpte en idag och den höll för färre än tio spikar. Som tur är har jag fem minuter till både biltema och jula så nu har jag en hultaforsare istället. Förutom att den har bättre tänder så fungerar den bättre, den får bättre tag om spiken.V Victor_432 skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 857 inlägg
Min Hulta är också välanvänd och med tanke på hur den ser ut, dvs hur mycket stryk den har fått, så tror jag biltema livet i lä.