54 301 läst ·
22 svar
54k läst
22 svar
Biltemas MIG-svets
Köpte eb Biltema 140a migsvets den fungerade i ca 15min swdan stopp i slangen . Köpte nytt slangpaket .wtt h-vete att byta om det ens går ? Rena skiten 2600kr rakt ner i soptunnan . Köp ett märke som har service på din ort . Esab eller Kemppi .allt annat är jag mycket tveksam till !T thomasx skrev:
Biltemas svetsar ...Rena skiten !!!P Pumba skrev:Jag har lånat en sådan som står ute i garaget, farsan har testat den med, han är gammal bilplåtslagare så har väl svetsat en hel del.
Skit är mitt intryck, det skvätter som fn, det ryker mycket med säkerligen inte alls så trevligt innehåll.
Visst det går att svetsa ihop 2 plåtar, men det är ytterst svårt att få detta snyggt, som glad amatör är det bara att glömma att få till en snygg svets.
Farsan lyckades från och till att få till en vettig svets men för det mesta blev det skit, det sitter ihop med ser inte snyggt ut.
Körde utan skydd på golvet först, inget bra alls, det blir MYCKET skvätt på golvet som fastnar och bränner fula märken, även på klinkers, fick gå över golvet med spackelspade efter, hade sedan en stor plåt och la under.
Så mitt intryck är att svets utan gas är inget att hänga i granen, för övrigt så funkade ju svetsen bra med inställningar, matning osv, men flustråd, nej tack.
Om du ska köpa svets på biltema är mitt råd att ta den som är ett snäpp större och köp en riktig gasflaska till.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Lönen är inte hög för alla svetsare, en svetsare som jobbar på en tillverkningsverkstad har verkligen ingen speciell lön medans rörsvetsare som jobbar i processindustrin kan ha riktigt fin lön, så det finns en viss spridning.P ptrs skrev:
Klicka här för att svara