2 032 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Biltemas fläktar
Varmt inomhus nu och nåt måste göras!
Är det nån som har använt Biltemas Ventilationsfläktar 46-344 eller 46-345 (100 el 125mm)?
Den desperata tanken nu är att antingen köpa fyra 100mm och låta dem blåsa in kall luft i sovrummen från hallen utanför där vi har en luftvärmepump/AC. Eller två 125mm och sen dela flödet så de blåser in i två sovrum var.
Funkar fläktarna som de ska? Kan man sova med dem igång? Ska man köra 2 stora eller 4 mindre?
Är det nån som har använt Biltemas Ventilationsfläktar 46-344 eller 46-345 (100 el 125mm)?
Den desperata tanken nu är att antingen köpa fyra 100mm och låta dem blåsa in kall luft i sovrummen från hallen utanför där vi har en luftvärmepump/AC. Eller två 125mm och sen dela flödet så de blåser in i två sovrum var.
Funkar fläktarna som de ska? Kan man sova med dem igång? Ska man köra 2 stora eller 4 mindre?
Problemet är att den kalla luften inte letar sig in i sovrummen utan stannar i hallen utanför.
Produkter som diskuteras: "fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Självklart vore bästa lösningen att bygga om hela ventilationssystemet, men det kräver lite mer än en dags jobb gissar jag...
De jag länkar till flyttar flera hundra kubik i timmen, så de borde byta luften i sovrummen i rimlig tid.
Vi provar fläktar i dörrhålen nu, men nackdelen är att de låter för mycket för att sova med. Och barnen vill gärna stänga dörren för att ingen ska störa deras datorspelande...
De jag länkar till flyttar flera hundra kubik i timmen, så de borde byta luften i sovrummen i rimlig tid.
Vi provar fläktar i dörrhålen nu, men nackdelen är att de låter för mycket för att sova med. Och barnen vill gärna stänga dörren för att ingen ska störa deras datorspelande...
Både och, och vi har markiser. Men det blir potthett, luften står stilla och ännu värre i barnens rum när de envisas med att stänga dörrarna och ha igång datorer halva dygnet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden