Satt och bläddra i nya biltemakatalogen och fick se att dom börjat sälja, antingen en kopia eller orginal av letti-klammer och inslagsdon? Nån som har klämt och känt??

Hittade inget på hemsidan. Har du prod.nr så man kan söka eller om du kan länka?

Vad tar de för inslagsdonen?

Det finns ju andra fabrikat som liknar Letti

tomtebloss skrev:
Hittade inget på hemsidan. Har du prod.nr så man kan söka eller om du kan länka?
Om det är de som kallas Spikklammer APK Av metall. Vita. så finns de under Elinstallation Tillbehör, konstigt nog inte under Kabel som de andra klammorna
pixel.gifFör 7–10 mm, rund kabel
pixel.gif25 st. 44-0013 19,90 kr
100 st. 44-0014 89,90 kr
För 6–9 mm, rund kabel pixel.gif
25 st. 44-0015 19,90 kr
100 st. 44-0016 69,90 kr

Islagsdonen 14,90 kr

Redigerat:
APK är en annan produkt, den är helt olik Letti

OK, jag letade bara på hemsidan och där finns de inte med! Men i katalogen finns de , kabelklammer för trä. gips och betong. Verktygen kostar 29,90, "proffs" kostar 349:-

Konstigt att de finns med som Ny i katalogen men inte på hemsidan, ja jag sökte på artikelnr :)

Nu ska vi se om jag lyckas få in en bild. Lite suddig blev den men det är inte världens lättaste att skanna katalog i en flatbäddsskanner. Sid 302 i höst och vinter 09/10

• biltema3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det ser inte riktigt ut som Letti. De där klammren har ett hål på "skallen", det har inte Letti. Har använt de där en gång, eftersom de fanns som bruna, men minns inte vad de hette.

morsan skrev:
Nu ska vi se om jag lyckas få in en bild. Lite suddig blev den men det är inte världens lättaste att skanna katalog i en flatbäddsskanner. Sid 302 i höst och vinter 09/10
Precis där är dom! :)

njae.. bilden är ju dålig men det ser mer ut som E1501850 än en letti..

Det är inte Letti men ganska likt, kan det vara nån kopia ;)

Det där är ett Castor-don. De kan inte slå i Lettiklammer, men Lettidonet kan slå i castorklammer.

Enda fördelen jag kan se med Castor är deras gipsplugg, tror de sitter bättre än Lettis ditto.

Hm, är du säker? Provade slå i sådana med Lettidonet, men de bara vek sig. Iofs var det i en timmervägg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.