L. Mäkinen skrev:
Det vore inte så konstigt om mejslarna (och alla andra prylar) varierar i kvalitet på Biltema. De har säkerligen flera leverantörer av många av sina produkter. Man vill knappast riskera att bli utan prylar när en leverantör strular.
Det är nog inget större problem för Biltema, dom byter ju ut sakerna i sitt sortiment rätt ofta, ibland känns det som partihandel där inne, saker finns bara i en katalog för att sedan ersättas av någonting annat, eller försvinna efter ett år.

Mikael_L skrev:
Intressant att du skriver det där.

För något år sedan tänkte jag "avslöja" Biltemas torkarblad, vilken skit det var.
Så jag köpte ett dyrt fint torkarblad och satt på vänster sida på rutan och sen ett biltema-blad för en tiondels kostnad på höger sida av vindruta.
Men jag blev överraskad, Biltema-gummit höll precis lika bra, om nästan lite bättre ... :x

Så i våras behövde jag en ny uppsättning på en annan bil, så att välja Biltema kändes ju rätt naturligt.
Men när jag körde i morse så funderade jag över vilket skräp det var, för nu torkar ingen sida OK, hur mycket kvarlämnat vatten och ränder som helst. :@
Så jag kan inte annat än tro att dom faktiskt har sumpat den tidigare kvaliteten ... :S
Det är nog snarare så att torkarbladen har olika tillverkare beroende på vilken modell man köper, jag köpte nya torkarblad både till vår 850 och Focus samtidigt (med olika fästen), och 850-bladen är lika bra som tidigare, medans Focus-bladen är "slut" efter några veckor :(

Beträffande torkarbladen, gjorde samma test för ett halvår sedan. Bosch på ena sidan o biltema på andra.
Boschbladet var fortfarande ok när biltema bladet behövde bytas... Men med tanke på att Boschbladet kostar 300kr och biltema drygt 150 så känns ändå biltemas mer prisvärt. Det är iaf så surt att betala 600kr för några torkarblad.

Biltemas skruvmejslar och fastnycklar och sådana saker försvinner mer än dom går sönder för mig.
Men som andra säger. Man borde häller lägga lite mer pengar ett annat ställe om man skall ha något som skall vara.
Elektriska värktyg som säljer på Biltema köper jag endast när jag inte har råd att köpa någon annan stans, och då blir det gärna det billiga som dom säljer. Det är inte värd pengarna alls. :( Så jag hoppas jag hittar någon vinkelslip som funkar mer än en kvar nästa gång.. :)

Nimajneb skrev:
Beträffande torkarbladen, gjorde samma test för ett halvår sedan. Bosch på ena sidan o biltema på andra.
Boschbladet var fortfarande ok när biltema bladet behövde bytas... Men med tanke på att Boschbladet kostar 300kr och biltema drygt 150 så känns ändå biltemas mer prisvärt. Det är iaf så surt att betala 600kr för några torkarblad.
Dom jag köpte till 850´n kostade typ 30:- styck, och funkade precis lika bra som Bosch för 300:- :)
Vad Ford ska ha för nya till Focusen har jag dock inte tagit reda på, men det är snart dags :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.