Felkoder behöver till 99% nollas i säkerhetssystem.

Fråga: varför chansar man på att byta delar för tusentals kronor istället för att leta reda på en annan verkstad som är lite serviceminded, och vet vad de gör?
//J
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
johamn skrev:
Felkoder behöver till 99% nollas i säkerhetssystem.

Fråga: varför chansar man på att byta delar för tusentals kronor istället för att leta reda på en annan verkstad som är lite serviceminded, och vet vad de gör?
//J
Har en gubbe som ska kolla på systemet på måndag och nolla ev felkoder ifall det är något som spökar

Ja, men bromstryckgivaren hade blivit rekommenderad av 2 verkstäder att bytas och felkoderna säger bromstryckgivare... Då börjar man väl med den ? :)
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
På abs på de flesta bilar så behöver inte felkoden raderas om man bytt tex modul eller givare.
Om man byttt abs givare så släcks lampan när hjulen kommer i rullning och det ges rätt signal.
Felkoden ligger kod kvar som en historisk felkod.
Nu är det en del inblandat i esp systemet så jag kan inte riktigt svara om det är självcheck.
Har du provat att koppla bort batteriet en halvtimme?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Nä, en kvart kanske.

Ska gå ut o lossa på kabeln så får den vara så ett bra tag :)
 
Tror inte det hjälper då en kvart borde räcka, men du kan ju alltid prova.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Märkligt... Hade inne bilen på en verkstad, dock inte Peugeot

Nu får dom inte fram några felkoder men lampan lyser fortfarande

Kanske måste vara peugeotverkstads data som kollar

Mekanikern gissade på att knappen kanske var kass
Dvs den som stänger av Esp
 
Det kanske bara måste kalibreras in eller luftas med dator.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Det lustiga är att nu kan man stänga av och sätta på esp via knappen.

Innan gick det bara att stänga av

Men felm ur funkt kommer fortfarande
 
Går det inte att koppla ESP lampan på ladd eller oljetryckslampan....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Det börjar att luta åt det hållet ha ha

Men hur "lurar" man färddatorn / displayen
 
Ta den till peugeot och be dem radera alla koder och läsa av igen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
He he den härliga peugeotliga servicen

Maila dom igår, inget svar. Ringde 15,20 dom skulle återkomma efter 5-10 min
Började ringa dom 16:10, "du är nummer ett i kön" 16:40 la jag på innan jag skulle få mig ett bryt ha ha
Går ju inte ens att boka in tid längre för fortsatt felsökning samt garantikontroll på kopplingsbytet ha ha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.