107 012 läst ·
267 svar
107k läst
267 svar
Bilproffsen ;) hur fixar man esp på bilen?
Har en gubbe som ska kolla på systemet på måndag och nolla ev felkoder ifall det är något som spökarjohamn skrev:
Ja, men bromstryckgivaren hade blivit rekommenderad av 2 verkstäder att bytas och felkoderna säger bromstryckgivare... Då börjar man väl med den ?
På abs på de flesta bilar så behöver inte felkoden raderas om man bytt tex modul eller givare.
Om man byttt abs givare så släcks lampan när hjulen kommer i rullning och det ges rätt signal.
Felkoden ligger kod kvar som en historisk felkod.
Nu är det en del inblandat i esp systemet så jag kan inte riktigt svara om det är självcheck.
Har du provat att koppla bort batteriet en halvtimme?
Om man byttt abs givare så släcks lampan när hjulen kommer i rullning och det ges rätt signal.
Felkoden ligger kod kvar som en historisk felkod.
Nu är det en del inblandat i esp systemet så jag kan inte riktigt svara om det är självcheck.
Har du provat att koppla bort batteriet en halvtimme?
http://www.peugeotforums.com/forums/307-38/steering-wheel-angle-sensor-23478/
Kanske är den där styrvinkelsensorn
Kanske är den där styrvinkelsensorn
Märkligt... Hade inne bilen på en verkstad, dock inte Peugeot
Nu får dom inte fram några felkoder men lampan lyser fortfarande
Kanske måste vara peugeotverkstads data som kollar
Mekanikern gissade på att knappen kanske var kass
Dvs den som stänger av Esp
Nu får dom inte fram några felkoder men lampan lyser fortfarande
Kanske måste vara peugeotverkstads data som kollar
Mekanikern gissade på att knappen kanske var kass
Dvs den som stänger av Esp
Går det inte att koppla ESP lampan på ladd eller oljetryckslampan....
He he den härliga peugeotliga servicen
Maila dom igår, inget svar. Ringde 15,20 dom skulle återkomma efter 5-10 min
Började ringa dom 16:10, "du är nummer ett i kön" 16:40 la jag på innan jag skulle få mig ett bryt ha ha
Går ju inte ens att boka in tid längre för fortsatt felsökning samt garantikontroll på kopplingsbytet ha ha
Maila dom igår, inget svar. Ringde 15,20 dom skulle återkomma efter 5-10 min
Började ringa dom 16:10, "du är nummer ett i kön" 16:40 la jag på innan jag skulle få mig ett bryt ha ha
Går ju inte ens att boka in tid längre för fortsatt felsökning samt garantikontroll på kopplingsbytet ha ha