Detta kankse är lite långsökt men prova att byta till den andra modulen för att se vad som händer.
 
D09
Andy78 skrev:
Detta kankse är lite långsökt men prova att byta till den andra modulen för att se vad som händer.
Var inne på det också :)

Tror man kommer åt utan att lossa allt igen :)

Vad innehåller modulen? Massa sparade data etc?
 
D09
Gjorde ett försök med att mäta men får inte in klammorna innanför höljet till givaren. Inte speciellt svårbytt givare om man kunde hitta en ersättningsdetalj. Men det verkar inte vara det lättaste he he

Under veckan ska en elgubbe kolla på den iaf

Vågade inte montera på databoxen pga slut på bromsvätska här hemma så jag sparar det till helgen :)
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1366658985.437419.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1366659009.454272.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Databoxen har ingen hydralik den drar man bara ut.
 
D09
Men kan den läcka på baksidan? Dvs den svarta runda klumpen, den blir lös med tanke på de genomgående bulten.

Var jäkligt nära att ta loss strålkastaren, blir nog svårt att demontera / montera annars pga det långa kontaktstiftet i modulen :)
 
D09
D09 skrev:
[bild][bild]
Dum fråga 😉

Men är det denna givare som är bromsljuskontakten ?

Kollade på skruvar.se och den var jäkligt lik
 
D09
Eller kan d vara en

Omkopplare, bromsstyrning (motorstyrning
 
D09
Det var tydligen den under bromsvätskebehållaren och det är en bromstryckgivare. ( enl elgubben )

Dags o leta rätt på en sån och hålla tummarna :)
 
D09
Beställd

1560kr hua
 
  • Gilla
Trappa
  • Laddar…
D09
Hämtat delen

Däremot aldrig mer Peugeot

Hade bokat in att en mekaniker skulle åka med och lyssna på missljuden från växellådan.... Men väl på plats, njaeeee vi fixar inte det

Trodde jag skulle explodera därinne 👺
 
D09
Kan tillägga att det var Peugeot Frölunda i Gbg
 
Kan vi få se hur delen ser ut och reservdelsnummer, hur många stift är det i kontakten?
 
D09
Absolut, fotar den sen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.