6 739 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
Billigaste 4G modulen till Powermaster 10
Har Visonic Powermaster 10 vars GSM modul ju snart kommer sluta vara användbar. Den billigaste 4G modulen ligger på 2700kr, någon som hittat billigare? https://stonehouseonline.se/produkt/4g-visonic/ Tycker det känns väldigt dyrt, är det ens värt att lägga de pengarna på ett sådant gammalt system?
Går det att köpa utomlands t ex? Har sökt men hittar inte.
Annars så funderar jag bara i att strunta i det ärligt talat...känner inte så stort behov av larm egentligen, övertog detta från förra ägaren. Det borde ju funka lokalt så att säga ändå.
Edit:
Denna finns för drygt 195 euro eller 2200kr.
https://www.amazon.de/-/en/Transmis...-9-SQVKdNeF1wTswrfh_ss2K5Juh6-1PoI&dib_tag=se
Går det att köpa utomlands t ex? Har sökt men hittar inte.
Annars så funderar jag bara i att strunta i det ärligt talat...känner inte så stort behov av larm egentligen, övertog detta från förra ägaren. Det borde ju funka lokalt så att säga ändå.
Edit:
Denna finns för drygt 195 euro eller 2200kr.
https://www.amazon.de/-/en/Transmis...-9-SQVKdNeF1wTswrfh_ss2K5Juh6-1PoI&dib_tag=se
Redigerat:
Jag svarar även i denna tråden. Jag har protexus som verkar lagt ned sin server och nu kräver ett abonemang för 100kr / månad för att appen ska fortsätta funka...
Jag har tack och lov inte köpt nån modul.
Sen ett tag funkar inte appen alls, men testade att "dra ett larm" och via IP får larmcentralen larmen iallafall. Jag får ett mail, thats all. (och att de ringer mig då).
Finns det nåt sätt att hålla liv i sitt larm och app?
Jag har tack och lov inte köpt nån modul.
Sen ett tag funkar inte appen alls, men testade att "dra ett larm" och via IP får larmcentralen larmen iallafall. Jag får ett mail, thats all. (och att de ringer mig då).
Finns det nåt sätt att hålla liv i sitt larm och app?
OK, två år till med SMS fallback för att slå på larm. Det låter vettigt även för mig, om det finns nåt abb som funkar. Jag har ju mitt larm via fibern åxå, men iom protexus stängde servern samtidigt som 3g dog är man helt utan. Hade de haft den öppen 2 år till hade telia OCH appen funkat...
Jag hade samma problem men hittade detta magnifika inlägg : https://www.byggahus.se/forum/threa...llation-och-konfigurering.209626/post-6477039
så nu har jag server uppkopplad (dvs med visonic appen) igen utan kostnad. Men "bara" via bredband såklart.
så nu har jag server uppkopplad (dvs med visonic appen) igen utan kostnad. Men "bara" via bredband såklart.
Man kan också integrera larmet med Home Assistent.
https://github.com/davesmeghead/visonic
https://github.com/davesmeghead/visonic/wiki
https://github.com/davesmeghead/visonic
https://github.com/davesmeghead/visonic/wiki
Hittade en bra ersättning till vår 3G larm till mobil från ett, tror jag, litet företag,som var svårt att hitta på nätet. Sidan heter Mobil-till-telefon.se och ser nog lite skum utB blork skrev:Har Visonic Powermaster 10 vars GSM modul ju snart kommer sluta vara användbar. Den billigaste 4G modulen ligger på 2700kr, någon som hittat billigare? [länk] Tycker det känns väldigt dyrt, är det ens värt att lägga de pengarna på ett sådant gammalt system?
Går det att köpa utomlands t ex? Har sökt men hittar inte.
Annars så funderar jag bara i att strunta i det ärligt talat...känner inte så stort behov av larm egentligen, övertog detta från förra ägaren. Det borde ju funka lokalt så att säga ändå.
Edit:
Denna finns för drygt 195 euro eller 2200kr.
[länk]
Men 4G-n kom efter några dagar.
Inget strul utan bara att bara att byta 😃
Ett plus att vi nu också har nummerpresentatör till dom gamla Dect-telefonerna vi mest använder som snabbtelefoner. Pris ca 1250:-
Klicka här för att svara