B
Har Visonic Powermaster 10 vars GSM modul ju snart kommer sluta vara användbar. Den billigaste 4G modulen ligger på 2700kr, någon som hittat billigare? https://stonehouseonline.se/produkt/4g-visonic/ Tycker det känns väldigt dyrt, är det ens värt att lägga de pengarna på ett sådant gammalt system?
Går det att köpa utomlands t ex? Har sökt men hittar inte.

Annars så funderar jag bara i att strunta i det ärligt talat...känner inte så stort behov av larm egentligen, övertog detta från förra ägaren. Det borde ju funka lokalt så att säga ändå.

Edit:
Denna finns för drygt 195 euro eller 2200kr.
https://www.amazon.de/-/en/Transmis...-9-SQVKdNeF1wTswrfh_ss2K5Juh6-1PoI&dib_tag=se
 
Redigerat:
B
J J_B skrev:
Hitta du nån billigare?
Den här finns i alla fall
[länk]
Köpte också på secureus där, osäker om amazon diton funkade.
 
Verkar som man behöver version 18.04 eller högre för denna. Någon som vet om man kan uppgradera själv och hitta filen?
 
J
Jag svarar även i denna tråden. Jag har protexus som verkar lagt ned sin server och nu kräver ett abonemang för 100kr / månad för att appen ska fortsätta funka...

Jag har tack och lov inte köpt nån modul.

Sen ett tag funkar inte appen alls, men testade att "dra ett larm" och via IP får larmcentralen larmen iallafall. Jag får ett mail, thats all. (och att de ringer mig då).

Finns det nåt sätt att hålla liv i sitt larm och app?
 
Min programvara är för gammal för att byta till 4G-modul som sagt, så jag bytte abonnemang till Telia bara och kör vidare på 2G i två år till. Sen får det bli nytt larm.
 
  • Gilla
nombz och 1 till
  • Laddar…
K Kalsa skrev:
Min programvara är för gammal för att byta till 4G-modul som sagt, så jag bytte abonnemang till Telia bara och kör vidare på 2G i två år till. Sen får det bli nytt larm.
Vad tog du för Telia abonnemang? Behöver göra samma sak.
 
J
OK, två år till med SMS fallback för att slå på larm. Det låter vettigt även för mig, om det finns nåt abb som funkar. Jag har ju mitt larm via fibern åxå, men iom protexus stängde servern samtidigt som 3g dog är man helt utan. Hade de haft den öppen 2 år till hade telia OCH appen funkat...
 
N nombz skrev:
Vad tog du för Telia abonnemang? Behöver göra samma sak.
Jag tog ett kontantkort bara och satte in 50 kr. Man får inte glömma att fylla på efter ett år bara.
Enkelt att bara ta av locket och byta simkort.
 
Redigerat:
K Kalsa skrev:
Jag tog ett kontantkort bara och satte in 50 kr. Man får inte glömma att fylla på efter ett år bara.
Enkelt att bara ta av locket och byta simkort.
kan ev räcka om man skickar ett sms om året
avslutas om det inte använts eller laddats på 12 månader
 
  • Gilla
Kalsa
  • Laddar…
B blork skrev:
Har Visonic Powermaster 10 vars GSM modul ju snart kommer sluta vara användbar. Den billigaste 4G modulen ligger på 2700kr, någon som hittat billigare? [länk] Tycker det känns väldigt dyrt, är det ens värt att lägga de pengarna på ett sådant gammalt system?
Går det att köpa utomlands t ex? Har sökt men hittar inte.

Annars så funderar jag bara i att strunta i det ärligt talat...känner inte så stort behov av larm egentligen, övertog detta från förra ägaren. Det borde ju funka lokalt så att säga ändå.

Edit:
Denna finns för drygt 195 euro eller 2200kr.
[länk]
Hittade en bra ersättning till vår 3G larm till mobil från ett, tror jag, litet företag,som var svårt att hitta på nätet. Sidan heter Mobil-till-telefon.se och ser nog lite skum ut
Men 4G-n kom efter några dagar.
Inget strul utan bara att bara att byta 😃
Ett plus att vi nu också har nummerpresentatör till dom gamla Dect-telefonerna vi mest använder som snabbtelefoner. Pris ca 1250:-
 
  • Gilla
Kalsa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.