2 542 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Billigare men ändå bra 1-stavsgolv?
VI håller på och kikar på golv till vårt framtida hus och letar framförallt efter 1-stav ekgolv. Någon som vet något bra golv som fortfarande håller i kvalite och är lätt att lägga. Våra byggare rekommenderar Kährs eller Tarkett men finns det något annat till bättre pris? Eller vet ni om ngn kör kampanj på detta?
Byggmax säljer ut sitt rustik 1-stav ekparkett för 99:- / kvm. Har du tur finns det kvar i en butik tillräckligt nära dig, för billigare än så blir det knappast.
Vi köpte 1-stav (massivt) DalaFloda på Hornbach till rätt bra pris... Var ek 21mm tjock vitoljad rustik variant men jag kommer inte ihåg vad den heter nu. Tror det var runt 450kr/kvm medan ordinarie pris var närmare 900 kr...
Kährs är bra kvalité annars...
Kährs är bra kvalité annars...
Tack pelpet men är Byggmax golv bra för det priset? DalaFloda på Hornbach lät kanon men dessvärre tror jag för tjockt då vi redan nu varit tvungen att ge tjockleken till husleverantören för att anpassa till trappan. Så max 15 mm dessvärre. Kährs är kanon men de är också rätt dyra när man ska inreda ett helt hus med golv.
Byggmax golv brukar anses rätt bra men ibland lite svårlagda. Jag har själv 45 kvm byggmaxparkett som jag är nöjd med. 99:- / kvm beroedde på att det var utförsäljning men tyvärr verkar det bara finnas kvar 2 kvm i hela sverige. Normalpris för deras enstavsgolv brukar vara omkring 300:- / kvm. Se detta t.ex. Det är 14mm.
Klicka här för att svara