1 575 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Billigamarkprodukter.se, fraktkostnad trots upphämtning, någon mer?
Ok, billigamarkprodukter.se kanske heter vad de heter p.g.a. att de försöker hålla nere kostnaderna men det känns ju lite halv oseriöst att man först kan se att varan finns i lager och så kan man välja gratis alternativet upphämtning från lager i Upplands-Väsby (och eftersom jag kör förbi Upplands-Väsby där de har lagret titt som tätt valde jag det alternativet).
Dagen efter kommer ett meddelande att, nej, det är i Lidköping lagret varorna finns så jag ska betala frakt på 750 kr för att få det jag beställt.
Jag försöker då påpeka att jag valt upphämtning från lager i Upplands-Väsby men får då svaret att det är fritt fram för mig att hämta det i Lidköping men ska jag ha varorna till Stockholm måste jag betala frakt.
Det känns ju lite som "bait n' switch" att först erbjuda gratis alternativ och sen mitt i allt slå på en horribel fraktkostnad...

Någon annan som upplevt samma sak?
Dagen efter kommer ett meddelande att, nej, det är i Lidköping lagret varorna finns så jag ska betala frakt på 750 kr för att få det jag beställt.
Jag försöker då påpeka att jag valt upphämtning från lager i Upplands-Väsby men får då svaret att det är fritt fram för mig att hämta det i Lidköping men ska jag ha varorna till Stockholm måste jag betala frakt.
Det känns ju lite som "bait n' switch" att först erbjuda gratis alternativ och sen mitt i allt slå på en horribel fraktkostnad...
Någon annan som upplevt samma sak?
Ha ha, vad f-n, det står ju i köpvillkoren på deras hemsida:anders07 skrev:
Alla beställningar över 6700 kr levereras fraktfritt. För beställningar under 6700 kr debiteras en enhetsfrakt om 350 kr.
350 kr för att få varorna hemkörda, 750 kr om du hämtar själv med andra ord
Redigerat:
Klicka här för att svara