5 003 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Billiga RJ-45 vägguttag som passar i kombinationsram?
Ska ha ett några RJ45 uttag som ska sitta sidan om varandra(i kombinationsram) och försöker hitta nåt som är prisvärt.
Kollade på Eljos Trend men där går uttagen lösa på runt 200kr/st för dubbla 8-pol, vilket jag tycker är lite saftigt.
Nån som har nåt bra tips på andra som är lite billigare?
Kollade på Eljos Trend men där går uttagen lösa på runt 200kr/st för dubbla 8-pol, vilket jag tycker är lite saftigt.
Nån som har nåt bra tips på andra som är lite billigare?
Elbutik säljer Centrumplatta vinklad för 44:- + moduljacket 52:-. Yttre ram tillkommer. Jag köpte själv infällt skrot från CO/Biltema etc men har lär mig att det är stor skillnad på dessa. Nu blir det bara Eljo.
hur många rj-45 uttag skall du ha?
Hej Köpte själv Eljo trend designkit på elonline.
Modularjacken köpte jag på Direktronik.se där får du ge 10-12 kr styck för modularjack(med inbyggt verktyg) med samma klassning som Eljos varianter som ligger på 50-60kr styck, det är en detalj som du måste köpa till, montageramarna som följer med designkitet passar enbart till eljos modularjack, men det finns adapterramar som löser detta. kostar runt 10kr styck, så man spar fortfarande lite pengar.
Adapterramarna köpte jag genom en elfirma och jag har inte hittat den på nätet. nr som står på är 5144020 och den kallas anpass. adapter f. mod.j .
Jag hamnade på ca 90kr per dubbeljack med kat6 klassning.
Modularjacken köpte jag på Direktronik.se där får du ge 10-12 kr styck för modularjack(med inbyggt verktyg) med samma klassning som Eljos varianter som ligger på 50-60kr styck, det är en detalj som du måste köpa till, montageramarna som följer med designkitet passar enbart till eljos modularjack, men det finns adapterramar som löser detta. kostar runt 10kr styck, så man spar fortfarande lite pengar.
Adapterramarna köpte jag genom en elfirma och jag har inte hittat den på nätet. nr som står på är 5144020 och den kallas anpass. adapter f. mod.j .
Jag hamnade på ca 90kr per dubbeljack med kat6 klassning.
Klicka här för att svara