A-chainsaw accepterar inte kort utanför USA, vilket är trist.
"All International Orders Require payment by Wire Transfer only. Credit cards and checks will Not be accepted!"

Tractorsupply verkar ha problem med sin site för tillfället...

Testade att leta efter prisjämförelsesiter typ Pricerunner i USA. Ett onlineföretag som dyker upp hela tiden när man söker på Husqvarna är http://www.baileysonline.com/ Hittar dock ingen infom om internationella ordrar.

EDIT.
Hittade info om internatinella ordrar och något mer oroväckande. Har Husqvarna gått ut med krav att återförsäljarna inte får sälja sågarna online?

Q) How do you handle International orders (excluding Canada)?

A) International customers should email [email protected] or call 1-800-322-4539 for information regarding shipping and availability.
Back

Q) Why can’t I order Husqvarna chainsaws on your website?

A) Due to a recent policy change, Husqvarna chainsaws can no longer be purchased online. Please call 1-800-322-4539 for ordering information.

för mig är det inga problem om de inte skickar utanför usa. finns företag för sådant. DOck kan betalningen vara ett problem, men det går nog att lösa rätt enkelt.
Tractor supply skickar inte heller utanför USA. Titta i importtråden.

bra-byggare skrev:
Kör man väldigt lite och sällan och inte så grovt kan en elkedjesåg fungera. Ska man köra lite oftare än väldigt sällan och lite grövre och samtidigt tycka att det är skoj ska man ha en bensinare. Själv har jag ärvt farsans gamla Husqvarna 55:a som är närmare 15 år nu och fungerar alldeles utmärkt. Lite svag emellanåt, men duger till fällning, kvistning och kapning av ett tiotal träd om året.

Jag skulle aldrig köpa en Partner eller något annat "billigt" märke. Då skulle jag hellre hyra en riktig såg de gånger det behövs. Skulle jag bli byta 55:an skulle det antagligen bli en Husqvarna 350, 346 eller en 357, men aldrig en Partner.
Det är roligt att se hur folk klankar ner på Partner´s sågar och "köp en beg Husqvarna 55 men absolut inte en Partner" nu är ju Hva 55:an ute ur sortimentet och så även Partners 540 som faktiskt är i stort identisk med 55:an, exakt samma Cylinder, koppling m.m.

Nu har ju inte Partners nya sågar samma kvalite´som de gamla svenskbyggda sågarna, men ska man leta en begagnad Hva 55 kan den lika gärna heta Partner och vara gul till färgen...!

A
Men det är väl ingen som skrivit att man ska köpa en begagnad 55:a, eller Partner heller för den delen, det är väl nya sågar vi pratar om?

Motorsågsmannen>Det har nog med Electroluxkoncernens policy att göra...
Så vitt jag förstått så är det samma koncern som håller i Husqvarna, Jonsered och Partner samt Stiga mm med.

Partner har aldrig marknadsförts såsom proffsågar utan som hobbysågar. Vidare så har förbättringar givetvis först införts på proffsidan, dvs Husvarna och Jonsered.

Nu strök jag resten av mitt tänkta inlägg eftersom det faktiskt sågade hobbysågar rätt duktigt och det är inte riktigt meningen för de fyller sin funktion. Men snäll, tänk lite på att motorsågen är en av de farligaste maskiner man kan använda så var jäkligt försiktig och tänk igenom allt några gånger innan.

/Kent

Lite offtopic.
Jag har trilskats med tre träd som Eon fällde på grannens tomt som jag skulle hjälpa till att sen få väck.
Började såga de i ca. 35cm stora kubbar med Partner 371, vilken visade sig vara ett för stort jobb för den.
Fick sen tag i en Husqvarna 351, och då jag är amatör så insåg jag verkligen hur bra verktyg underlättar. Gick hur lätt som helst, dock tror jag svärdet är kortare på just den här. Hursomhelst, idag kom två proffs från Eon och delade upp resten i mindre bitar.
Diametern var ca. 90cm som mest, så jag är glad för den hjälpen.
Man märker ju hur oerfaren man är, lyckades köra fast sågen i spänningarna flera gånger....fick kila in en domkraft under trädet för att få loss den vid ett tillfälle :)

bra-byggare skrev:
Men det är väl ingen som skrivit att man ska köpa en begagnad 55:a, eller Partner heller för den delen, det är väl nya sågar vi pratar om?
Nej det var bara det att du själv skrev att du har en 15år gammal 55:a men aldrig skulle köpa en Partner,
men jag får förutsätta att du menar en ny såg då?
Det är har ju också sagts att det många gånger är bättre att köpa en beg proffs-såg i stället för en ny hobbysåg vilket jag håller med om fullständigt.

"Motorsågsmannen>Det har nog med Electroluxkoncernens policy att göra...
Så vitt jag förstått så är det samma koncern som håller i Husqvarna, Jonsered och Partner samt Stiga mm"

Snickarboden> Jo det är riktigt, vissa modeller av Jonsereds små sågar är ju också fortfarande identiska med Partners. Stiga ingår dock inte i koncernen alls.

A
Motorsågsmannen skrev:
Nej det var bara det att du själv skrev att du har en 15år gammal 55:a men aldrig skulle köpa en Partner,
men jag får förutsätta att du menar en ny såg då?
Det är har ju också sagts att det många gånger är bättre att köpa en beg proffs-såg i stället för en ny hobbysåg vilket jag håller med om fullständigt.
Ja, jag menade ny såg och det skulle aldrig bli en Partner.

bra-byggare skrev:
Ja, jag menade ny såg och det skulle aldrig bli en Partner.
Ok, då förstår jag dig bättre! :)

Hejsan! Är ny här å ser att här diskuteras det hejvilt om vad som är en bra motorsåg och vad man skall ha och inte ha eller köpa, är ägare av en Husqvarna 136 som är med vid avverkning dagligen den är lätt och smidig står sig rätt bra gentemot xp modellerna som används och har ALDRIG krånglat inte ens när det gäller stora träd bara bra sprut i maskinen så va då ( Hobbysåg)??? näää marknadsförs inte heller som en hobbysåg. Däremot har de så kallade proffssågarna strulat ? Stihl med med mera inte f-n betalar jag 7000 kr för en som inte funkar när jag får en såg för drygt 2000 kr lappen som bara går och går spelar ingen roll om stammen är 90 eller 100 cm diam.. Partner vet jag inte mycket om inte heller använt någonsin proffesionellt . Kanske bättre fråga någon som jobbar i skog dagligen. / Sonny

KaptenHaddock skrev:
Någon som vet någon bra affär i USA som skickar hit? Nu när dollarn är så låg och fin. :)
Jag köpte en husqvarna 455 för 3300 sek inkl. frakt förra julen av en herre på Ebay.com. Fast då var växelkursen en annan.
http://stores.ebay.com/kensate

Rättelse! Det skall vara en " 137 " Husqvarna som används inte en 136.
/ Sonny

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.