MathiasS MathiasS skrev:
är den felparkerad är det inte så svårt
Är det verkligen så lätt att få den tvångsflyttad?

Alfredo Alfredo skrev:
Är det verkligen så lätt att få den tvångsflyttad?
Står den framför din uppfart och regelvidrigt så kommer den flyttas på tämligen omgående. Står den fel men inte så den blockerar din uppfart så kommer det ta längre tid.

A
P Pin skrev:
Problemet är att TS vill ha bort en bil som med största sannolikhet inte är felparkerad.
Jag ha läst de mesta men de jag undrade över va om det fanns en rutinerad p-vakt i detta forum som ev kunde dela sin syn på detta?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
MathiasS MathiasS skrev:
Står den framför din uppfart och regelvidrigt så kommer den flyttas på tämligen omgående. Står den fel men inte så den blockerar din uppfart så kommer det ta längre tid.
Du kan pröva!
Jag har erfarenhet de går ej möjligt vis om den står mitt i en korsning, lagstiftningen är bedrövlig!
Du kan kolla bilden utanför mitt så här ser det ut varannan dag mitt i ett T kors med en anslutande gångbana Vare sig polis eller p vakt gör ett skit!

• Bilar parkerade i en T-korsning med anslutande gångbana, ett hus med solpaneler i bakgrunden och buskar runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
boped skrev:
Du kan pröva!
Jag har erfarenhet de går ej möjligt vis om den står mitt i en korsning, lagstiftningen är bedrövlig!
Du kan kolla bilden utanför mitt så här ser det ut varannan dag mitt i ett T kors med en anslutande gångbana Vare sig polis eller p vakt gör ett skit!
Är det inte tillåtet att stå där då?

K Kane skrev:
Det är ju mitt i korsningen så nej!

• Gilla
Anonymiserad 492966
  • Laddar…
K Kane skrev:
Karta över vägkorsning med bilar i olika riktningar, vissa parkerade, omgiven av grönområden och en buske. Vägen har måttangivelser.

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
boped skrev:
Du kan pröva!
Som sagt, det behövs lite mer än att bilarna står fel för att de ska hämtas. Knuffa fram en så den blockerar cykelbanan så ska du se att den försvinner snabbt när du anmäler….

@MathiasS och @Alfredo
Vet ni det eller antar ni det bara?
I Rörstrand i Sthlm finns lite avvikelser.
Flygfoto av korsningen Norrbackagatan och Birkagatan nära Drejarparken i Stockholm, träd och bilar syns.
Skapa konto
Satellitbild över hörnet av Robert Almströmsgatan och Norrbackagatan i Stockholm, med byggnader och tågspår synliga.
Skapa konto
Luftbild av gathörn vid Norrbackagatan och Bråvallagatan i Stockholm, med byggnader, bilar och järnvägsspår synliga.
Skapa konto

K Kane skrev:
Vet ni det eller antar ni det bara?
Jag tolkar bilden i #184 som en normal T-korsning som den i skissen i #187 och då är det absolut förbjudet att parkera som den mörkblå bilen mitt i bilden.

Att det sen kan finnas mer komplexa korsningar med inte helt självklara regler ifrågasättaer jag inte.

MathiasS MathiasS skrev:
Knuffa fram en så den blockerar cykelbanan så ska du se att den försvinner snabbt när du anmäler….
Vad som skulle hända i ett enskilt hypotetiskt fall kan ju ingen säga säkert men jag har för mig att vi har några trådar som tyder på att det inte alltid är så enkelt att bli av med en störande bil som du menar att det är. Jag antar att det finns lite olika erfarenheter.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag tolkar bilden i #184 som en normal T-korsning som den i skissen i #187 och då är det absolut förbjudet att parkera som den mörkblå bilen mitt i bilden.

Att det sen kan finnas mer komplexa korsningar med inte helt självklara regler ifrågasättaer jag inte.
Det var därför jag frågade om ni känner till området.
Inga regler utan undantag....😎

K Kane skrev:
Det var därför jag frågade om ni känner till området.
Nej det gör jag inte. Tolkade bara bilden som en "normal" T-korsning och då finns det väl inga undantag från "tiometersregeln"?
Text som beskriver regler för stannande och parkering av fordon, inklusive undantag för linjetrafik.
Skapa konto

Alfredo Alfredo skrev:
Nej det gör jag inte. Tolkade bara bilden som en "normal" T-korsning och då finns det väl inga undantag från "tiometersregeln"?
[bild]
Nja, undantag måste finnas annars skulle det väl inte se ut så här? Vasastan denna gång. Flygbild över Vasastan med gator, bilar och hustak i olika färger.
Skapa konto

RoTe
Alltså är det skyltad parkering får man ju stå där?

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.